Kuna autotootjatel tuleb hakata parandama mootoritehnoloogiat ja viia see vastavusse keskkonnanõuetega, on oodata, et praegu 500 000 krooni maksva uue auto eest küsitakse lähiaastail 600 000 krooni, kirjutas Postimees.ee.
Keskkonnaministeeriumi peaspetsialisti Meelis Mündi sõnul võivad tootjad küll suuri autosid edasi toota, kuid auto tuleb muuta keskkonnasõbralikumaks, kui ei soovita hakata alates 2012. aastast trahvi maksma. Seda peavad arvesse võtma ka väiketootjad, kuna väiksemale sõiduautole kehtestatakse ka väiksemad CO2 normid.
«Kui tootja seda ei suuda ning ei soovi trahve tasuda, siis ta kas suurendab väiksemate autode osa oma toodangus või ühineb mõne teise tootjaga,» selgitas Münt.
Kommest Auto juht Raido Toonekurg nentis, et uued saastenormid tähendavad mitmeid muutusi ka Eesti autoturule. «See tähendab, et nelja aasta pärast hakkavad tõusma suurema mootoriga autode hinnad,» rääkis Toonekurg. «Kui rohkem saastavate autode, näiteks 300 000-kroonise auto hind kerkib ca 20 protsenti ehk 60 000 krooni, siis kindlasti paneb see paljusid mõtlema, ning usun, et eelistatakse klass väiksemat autot või väiksema mootoriga autot,» nentis ta.