• 14.02.08, 19:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vedurimeeste passiivne streik võib areneda aktiivseks

Vastavalt oma konverentsi otsusele kuulutas Eesti Vedurimeeste ametiühing 4.veebruaril välja passiivse streigi, mis võib edasi areneda aktiivseks streigiks.
Viiendat aastat peavad Eesti Raudtee ja Eesti Vedurimeeste ametiühing läbirääkimisi, aga kollektiivlepingut pole sõlmitud, sest kokkulepet pole saavutatud kolmes põhilises küsimuses: töö- ja puhkeaja korraldamine, palgakokkulepe ja ühe eriala töötajaid esindavate ametiühingute võrdne kohtlemine, teatas Eesti Vedurimeeste ametiühing.
Alates 2004 aastasttöötavad vedurijuhid oma võimete piiril: 30–35 tundi järjest nii, et 12 tundi on töötamine vedurikabiinis – sõit sihtjaama, 6-11 tundi puhke- ja valveaeg sihtjaamas ehk pöördepunktis ja taas 12 tundi töötamine vedurikabiinis – sõit tagasi.
Puudub palgakokkulepe,kaks aastat on Eestis palgad tõusnud 20%, aga vedurijuhtide palgad tõusid eelmisel aastal vaid 8%. Eesti Raudtee juhtkond on väitnud, et 2008. aastal pole võimalik tõsta palka rohkem kui 5,5%.
Aastaid kestnud läbirääkimised tõendavad, et Eesti Raudteega ei saa rääkida paindlikust turvalisusest ega koostööst ühiste eesmärkide nimel, milleks peaks olema ennekõike Eesti Raudtee ja vedurimeeste eriala arendamine.
Kui keskmiselt on vedurijuht tööl kümme korda kuus kuni 35 tundi järjest, millele lisandub igas kuus 40-50 tundi nö surnud aega, siis ei saa rääkida ohutust rongiliiklusest. Peamine lahendust vajav küsimus on, milliseks ajaks lugeda vedurimehe pöördepunktis sunnitud olemise aeg. Kas see on töö katkestus puhkuseks ühe tööpäeva või töövahetuse jooksul või normaalne puhkeaeg kahe töövahetuse vahel, mida soovitakse poole võrra vähendada.
Streik kestab kümnendat päeva ja ametiühingute ebavõrdne kohtlemine jätkub. Samuti jätkub kriminaalkurjategijana tuntud ametiühingu liidri mahitamine Eesti Raudtee juhtkonna poolt. Läbirääkimisi kokkulepete saavutamiseks ning streigi lõpetamiseks ei toimu.
2004.aastal streikis vedurimeeste ametiühing 6 päeva, mille tulemusel saavutati palgatõus 11 %. Kuue päeva jooksul mingeid läbirääkimisi ei toimunud.
1-3 veebruar 2008. aastal toimus Viinis Euroopa Vasakpartei ametiühingute koostöö kolmas konverents. Konverentsist osavõtjadavaldasidEesti Vedurimeeste ametiühingule toetust seoses passiivse streigiga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele