Tartu linnavalitsus otsustas hüvitada
GoBusile kütuseaktsiisi tõusu, makstes ettevõttele 1,56 krooni kütuseliitri
kohta, teatas linn.
“Aktsiisimäära tõstmise näol on tegemist lisakuluga, millega vedaja ei saanud 2005. aastal riigihankele pakkumist esitades arvestada,” selgitas abilinnapea Margus Hanson.
Linnavalitsus võtab aktsiisi kompenseerimise aluseks bussifirma tegelikult läbi sõidetud liinikilomeetrite arvu, möödunud aasta arvutuste kohaselt peaks aktsiisitõus iga liinikilomeetri hinnale lisama 74 senti. Aasta kohta teeb see arvestuslikult 2,5 miljonit krooni lisaraha.
“Lõpliku summa kujunemine sõltub sellest, milline on busside suvine graafik ning kui õhtustel aegadel peaksid tulevikus busse asendama väikesed bussid, on ka diislikulu tunduvalt väiksem,” selgitas Hanson.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kütuseaktsiisi tõusu kompenseerimiseks sõlmivad Tartu linn ja AS GoBus töövõtulepingu lisa, mille kohaselt linn lähtub aktsiisimäära tõusu kompenseerimisel avaliku teenuse pakkumisel läbi sõidetud liinikilomeetritele kulunud kütusekulust. GoBus omalt poolt esitab iga kuu linnale aruande eelmisel kuul läbitud liinikilomeetrite ja kütusekulu kohta.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.