• 01.02.08, 18:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennuohutuse aastakokkuvõte ei anna põhjust rahuloluks

Lennuameti lennutegevuse vaneminspektor Raivo Kase kommenteeris eile avaldatud lennuohutuse aastakokkuvõtet 2007, et vaatamata intsidentide arvu vähenemisele ei ole toimunud õnnetused meie lennuettevõtetes lennuohutuse tasemele kasuks.
2007. aastal esitati lennuametile 205 ettekannet 195 lennunduses toimunud juhtumi kohta (2006. aastal 163 ettekannet), teatas lennuamet. Ettekanded esitasid lennuliiklusteeninduse lennujuhid, Eesti lennundusettevõtjad, MTÜd ja erapiloodid. Lennuliiklusteeninduse lennujuhtide ettekanded kajastasid kogu toimunut oma vastutusalas, st ka neid juhtumeid, kus osalejaks olid Tallinna lendavad ja Tallinna FIRist läbi lendavate välisfirmade lennukid. 205st ettekandest 113s olid osalejaks Eesti lennundusettevõtete lennukid.
2007 aastal juhtus Eestis registreeritud käitajatel kolm lennuõnnetust: lennuki BN2 (Britten Norman) purunemine maandumisel halva nähtavusega ja väljapoole lennurada; mootoririke kopteril Robinson R44 lennul Soomes ja hädamaandumisel saadud olulised kopteri konstruktsiooni purunemised; lennuki Cessna C172 väljajooks lennurajalt ja lennuki konstruktsiooni kahjustused kokkupõrkest maapealsete takistustega (puud, põõsad, maapinna ebatasasused).
Registreeriti kaks tõsist lennuintsidenti: lennuki SAAB 2000 ruleerimine stardirajale ilma loata ja keeldu eirates samal ajal, kui vastaskursiga maandunud lennuk ATR72 sooritas läbijooksu; lennuki Boeing B735 lateraalse navigatsioonisüsteemi ebaadekvaatne toimimine ja seiskumine ning sellest tulenev lennuki maandumine varulennuväljale saatelennukite eskordiga.
Lennuameti lennutegevuse osakonna vaneminspektori Raivo Kase sõnul pole Eesti lennundusettevõtete lennuohutuse taset hinnates rahuloluks põhjust,
Lennujuhtumite ja intsidentide kohta esitatud ettekannetest lähtub, et olulise osa intsidentide ja juhtumite põhjuseks on nn. inimlik faktor, hooletus, tähelepanematus, ei jälgita protseduuride täitmist.
„Sageli on intsidendi põhjuseks halb inglise keele oskus – ei saada aru ja ei julgeta uuesti küsida. Torkab silma puudulik ettevalmistus manöövriteks. Väärib märkimist, et üldine intsidentide arv on vähenenud ja inimeste tervisele pole 2007. aasta kahju tekitatud. Oluliselt on paranenud juhtumitest teatamise sagedus ja ettekannete sisu,“ rääkis ta.
Lennuõnnetusi ja tõsiseid intsidente uurib majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kriisireguleerimise osakond. Tõsist intsidenti lennukiga B735 uurib Saksa lennuamet ja ettekanne uurimise tulemustest hetkel puudub.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.02.25, 17:15
Kuidas jõudis üle poole tonni kaaluv Estonia klaver tervelt Pariisi Notre-Dame’i katedraali?
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele