AS Schenkeri kasumi ja käibe langus on
ettevõtte peadirektor Meelis Arumeelesõnul majanduse peegeldus.
Schenker teenis möödunud aastal 544,9 miljoni kroonise käibe juures 29,3 miljonit krooni tulumaksueelset kasumit. Ettevõtte 2006. aasta käive oli 586,1 miljonit krooni ning kasum majandustegevusest 41,8 miljonit krooni, mis tähendab, et aastaga kahanes käive 41,2 mln krooni ehk 7% ja kasum 12,5 mln krooni ehk 29%.
Arumeele sõnul oli käibe ja kasumi kahanemine tingitud mitmest tegurist.„See on majanduse peegeldus,“ kirjeldas ta firma olukorda.
Lisaks sõltub tema sõnul firma käekäik sellest, kes teenust tellib ja selle eest maksab. „Võtame näiteks Eesti ja Hiina vahelise veose. Kui Eesti ettevõte tellib veo Hiinasse ja maksab selle eest 10000 ühikut, on käive muidugi suurem, kui hiinlased ostavad teenust vaid Eestis ja maksavad 50 ühikut,“ selgitas ta. Kindlasti mõjutas majandusaasta tulemusi ka kliendibaasi muutus. „Eesti suurim eksportija lõpetas tegevuse, kahjuks ei saa öelda, milline,“ jäi Arumeel salapäraseks. Lisaks vajus Arumeele sõnul aasta lõpp ära.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Arumeele sõnul on kõigi selles valdkonnas tegutsevate ettevõtete kasum ja käive kahanenud ja Schenkeril läheb võrreldes teistega hästi. "Meil on kõik väga hästi, näiteks kasumimarginaal on tegevusvaldkonna keskmisest kõrgem," oli ettevõtte juht optimistlik.
Schenker prognoosib 2008. aasta käibeks 620,2 miljonit krooni ning kasumiks 44,1 miljonit krooni. Tuleva aasta eesmärke kommenteerides ütles Arumeel, et Saksa riigifirma ühe osana pannakese neil eelarved ja prognoosid paika juba mais. „Siis olid hoopis teised ootused, turg kasvas ja me pidime turust kiiremini kasvama,“ lisas ta.
Arumeele sõnulmõjutavad paljud tegurid ettevõttekäekäiku. „Meid mõjutab kinnisvarasektori langus, mitte ainult Eestis, vaid ka mujal maailmas, börsilangus. Tundub, et majandus on ooteseisus, ei saa aru, mis juhtuma hakkab, tuleb tõus või langus,“ lisas ta.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.