Aasta lõpuks peaks Ford Motor Co
hübriidautode tootmine esimest korda kasumisse jõudma.
Fordi jätkusuutlike liikurite ja hübriidsõidukite programmi direktori Nancy Gioia sõnul on autotootja alates 2004. aastast, mil programm käivitus, kärpinud hübriidajamitega Escape, Mercury Mariner ja Mazda Tribute SUVi tootmiskulusid 30%.
Direktori sõnul on arendatud akude vastupidavust, uuendatud elektrisüsteemi ja lihtsustatud kontrollsüsteeme, kirjutas AutoWeek.
Gioia ütles, et Ford loodab kasumit teenida uute hübriidajamitega Ford Fusioni ja Mercury Milani tootmisse jõudmisel.
Ford müüb aastas 21 000 Escape ja Mariner hübriidi igal aastal. Autotootja ei ole avaldanud, mitu autot ta sel aastal müüa plaanib, kuid akude ja hübriidajami tootmiskulud langevad, kui maht kasvab.
Gioia lisas, et Ford arendab ka bensiini-elektri hübriid mootorit, mis kasutab uut EcoBoost süsteemi. EcoBoost kasutab turbolaadijat ja otsest sissepritset, et kütust vähem kulutada ja vähem keskkonda saastata. Gioia sõnul on EcoBoost hübriidmootori bensiiniga töötav osa väiksem, samas masin ei kaota võimsust.
Seotud lood
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.