Reformierakondlane Hannes Astok süüdistas
riigikogu ees majandusminister Juhan Partsi neljalt linnalt ühistranspordi
dotatsiooni äravõtmises, mis võib Tartus, Pärnus, Kohtla-Järvel ja Narvas
bussipiletite hindu tõsta.
Partsi allkirja kandev käskkiri koos maavalitsustele saadetud kaaskirjaga jagab Astoki sõnul toetusmiljoneid maakondlikele bussiliinidele, kuid üllatuslikult jätab rahata linnaliinid, kirjutas Postimees.ee.
"Pärnu, Tartu, Kohtla-Järve ja Narva on ühistranspordi korraldamiseks saanud seni riigilt märkimisväärset, mõistlikku ja vajalikku tuge," ütles parlamendi vaba mikrofoni kasutanud Astok.
9. jaanuarist pärit plaan jätab aastaid dotatsioone saanud linnad riigi abita, mis Tartu puhul tähendab seitset miljonit krooni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Kas tegu on majandusministeeriumi uue poliitikaga, sest ei ühelgi debatil, koolituspäevadel ega kusagil mujal ei ole minister ega tema maapealsed asemikud mingisugust taolist juttu suust välja lasknud, et linnade ja valdade liine enam ei toetata riigieelarvest," ründas Astok, vihjates telefoniõigusele.
Majandusministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatteri sõnul analüüsib ministeerium sügavuti läbi kõik maakondades vedajatega sõlmitud lepingud ja hinnakirjad, et tulla hiljemalt märtsis välja dotatsioonide uue jaotuskavaga.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.