• 11.01.08, 16:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Muuga sadamast saab Hiina kaupade jaotuskeskus

Täna allkirjastasid Tallinna Sadam ja Ningbo sadam koostööleppe uue konteinerterminali ja ühtlasi Hiina kaupade jaotuskeskuse rajamiseks Muuga sadamasse.
Tallinna Sadama juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul on saavutatud lepe oluline mitte ainult Tallinna Sadama vaid kogu siinse regiooni jaoks, kuivõrd selline otseühendus Hiina ja Läänemere-äärsete riikide vahel on seni puudunud. Kaljuranna sõnul on Tallinna Sadam töötanud Hiina suunal juba aastaid kuid konkreetsemaks on koostööperspektiivid läinud just viimastel aastatel.
Allkirjastatud ühiste kavatsuste protokolli kohaselt rajavad Tallinna Sadam ja Ningbo sadam Muuga sadama idaossa uue konteinerterminali, mis oleks esimeses etapis võimeline käitlema aastas ligi 1 miljon TEUd konteinereid. Rajatav terminal oleks esimene suurem Hiina kaupade jaotuskeskus Läänemere piirkonnas, mis teenindaks nii Loode-Venemaa, Skandinaavia kui ka Baltimaade turge. „Eesmärk on jõuda 3-4 miljoni TEUni aastas,“ ütles Kaljurand.
Sadama ehitusele kulub ca poolteist kuni kaks aastat ning kui kõik läheb plaanipäraselt avatakse sadam aastal 2010. Tallinna Sadama pressiesindaja Sven Ratasepp ütles, et tarnitavate kaupade suhtespiiranguid pole. "Konteinerites võib vedada kõike ning kaupasid tarnitakse vastavalt vajadusele, mis erinevad riigiti," lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ningbo sadama esinduse visiit Eestisse on jätk möödunud aasta oktoobris toimunud Eesti äridelegatsiooni visiidile Hiina, mida juhtis majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts. “See on oluline kokkulepe kogu Eesti transiidi ja kaubanduse jaoks, sest sellega rajatakse otseühendus maailma ühe kiiremini kasvava majanduspiirkonnaga – Hiinaga,” märkis Parts.
Shanghai lähedal asuv Ningbo sadamakompleks on kaubakoguse poolest suuruselt neljas sadam maailmas.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele