• 08.01.08, 16:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Silberauto: saastemaks autoomanikule on mõttetu

Silberauto Eesti AS Mercedes-Benzi sõiduautode Eesti müügijuht Allan Kaldoja sõnul tuleks saastemakse kehtestamine efektiivsema tulemuse saavutamiseks suunata lõpptarbija asemel hoopis tootjale.
„Üldreegel ja õige tee siin on see, et maksudega motiveeritakse just tootjaid ja suursaastajaid, mitte lõpptarbijat. Idee selle taga on lihtne - kui toodetakse vaid vähesaastaval viisil ja vähesaastavat kaupa, polegi tarbijal võimalust saastavat kaupa valida,“ ütles Kaldoja. Kaldoja on seisukohal, et keskkonnaprobleemide ennetamise ja lahendamisega tegelemine on oluline.
„Lõpptarbijale saastemaksu kehtestamist aga ei pea ma otstarbekaks. Kui seda siiski teha, siis pigem viisil, mille tulemusel oleks näiteks autoostja motiveeritud ostma vana (kasutatud) ja keskkonda saastava auto asemel uut ja vähemsaastavat autot,“ rääkis müügijuht.
Küsimusele, millal Eestis võiks kehtestada saastemaksu, vastas Kaldoja: „Ma arvan, et sellise maksu kehtestamine ei oleks otstarbekas ega ole ka nähtavas tulevikus reaalne.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Saastemaksu abil suurte autode väljavahetamistväiksemate ja säästlikumate vastu on Kaldoja sõnul reaalne, kuid tegelikult suuremate hulkade mõjutamisel sõltub paljugi maksu suurusest. „Kui parlament peaks kehtestama raske saastemaksukoormuse autode lõppkasutajatele, siis ilmselt võiks see inimeste tegevust mõjutada küll,“ ütles müügijuht ning lisas „Samas tuleb siin arvestada, et suurema saastemääraga on vanemad autod ning uuematest suure mootoriga autod. Seega tabaks maks just väiksema ning suurema sissetulekuga inimesi, kes vastavaid autosid kasutavad. Kuna suurema sissetulekuga inimese jaoks on lisamaksuga toimetulek ilmselt väiksem probleem, tabaks sellise maksu kehtestamine valusalt ennekõike kasutatud autoga sõitvat väiksema sissetulekuga inimest.“
Silberauto Eesti OÜ müügijuht jääb kindlale seisukohale, et maksustada tuleb tootjaid ning lisas kohe juurde, et seda juba tehakse ka.
Vaatamata vajadusele säästa keskkonda ja sõita ökonoomsete autodega käis Silberauto sõnul 2007. aastasuur maasturite ost. Eelmine aasta oli võrreldes2006. aastagaväga edukas: kõik müüdavad maasturibrändid Mercedes-Benz, Jeep, Dodge ja Mitsubishi suurendasid müüki tunduvalt. Ettevõtte teatel suurenes maasturite müük 2007. aastal võrreldes sellele eelnenud aastaga vähemalt 20%.
AMTEL andmetel osteti 2006. aasta jooksul kokku 3780 maasturit, 2007. aasta lõpuks oli soetatud maasturite koguarv ligi 2000 eksemplari suurem. 2007. aastal soetati 5695 erinevat maastikuautot.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 11:48
Andmetark juhtimine: Kuidas kõhutunde asemel usaldada fakte ja võita konkurente?
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele