Kuulates eelmisel nädalal ära autokoolis RetHal
lõppastmekoolituse läbinud juhiloa taotlejate seletused, otsustas ARK eilsel
koosolekul mitte karistada heauskseid isikuid autokooli eksimuste eest lõppastme
koolituse läbiviimisel, vaid keskenduda õppekvaliteedi osas autokooli
kohustustele.
ARK otsustas tühistada RetHal autokooli mittekorrektse lõppastmekoolituse läbinud isikute juhilubade kehtetuks tunnistamise, teatas ARK.
ARK soovitab siiski 57 isikul läbida nõuetekohane lõppastme koolitus. Juhiloa omanikud, kellele saadeti juhiloa kehtetuks tunnistamise otsus ja ei ole sõiduõigust tõendavat dokumenti ARK büroole tagastanud, võivad olemasolevat juhiluba edasi kasutada. Neile, kes dokumendi tagastasid väljastab ARK uue dokumendi riigilõivu tasumata.
Eelmisel nädalal avalikustas ARK, et autokoolis RetHal viidi lõppastmekoolitust läbi selleks õigust mitteomava õpetajaga ning nõuetele mittevastaval sõidurajal. Koolituse läbiviimise ajal omas sõiduõpetaja üksnes algastme sõiduõpetaja tunnistust, mis ei andnud õigust viia läbi lõppastmekoolitust.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tänu libedasõidu platsi valvavalt turvafirmalt ning Eesti meteoroloogia ja hüdroloogia instituudilt saadud informatsioonile tuvastas Eesti Riiklik Autoregistrikeskus, et RetHal autokool ei ole libedasõidu koolitust viinud läbi ettenähtud tingimustele vastavalt. Turvafirma saadetud fotodelt on näha, et nn looduslikul libedasõidu platsil puudusid vajalikud libedaolud juba päevi varem. Seega poleks tohtinud sellistes tingimustes libedasõitu läbi viia.
Turvafirma lõpetas platsi valvamise 11. märtsil, kuna ilmastikuolud ei vastanud enam libedasõidu tingimustele ning autokoolid olid platsi kasutamisest loobunud. Kuid RetHal autokool kasutas 9 õpilase koolitamisel platsi veel ka 19. märtsil, mil EMHI andmetel oli õhu keskmine ööpäevane temperatuur 2,6 kraadi ning terve päev sadas vihma.
Kogutud materjali põhjal teeb Eesti Riiklik Autoregistrikeskus ettepaneku kriminaalmenetluse alustamiseks autokooli suhtes.
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.