Eelmise aasta majandusnäitajate põhjal uute autode jaemüüjate TOPi võtijale Catwees OÜ juhatuse esimehele Margus Kangurile tuli uute autode müügi nii kiire kasv ootamatult.
Tabeli esimeseks tulnud Catwees OÜ kolis Tallinna ülemöödunud aastal. Catweesi juhatuse esimees Margus Kangur arvab, et Tallinnasse tuldi väga õigel ajal. Esiteks jõuti maja ehitada veel väga mõistlike ehitushindade ajal, peale mida kinnisvara hinnad tõusid. Teiseks loomulikult oodati sellist automüügi kasvu, kuid et see niipea tuleb oli ka Kangurile üllatuseks.Eestis võiks tema hinnangul müüa aastas 40 000 uut autot.
Automüüjate teise koha, Elke Auto juhatuse esimees Riho Sepp räägib, et ta võib nüüdseks juba kindlalt väita, et 2007. aasta on neile oluliselt parem, kui 2006. aasta. Kui vaadata 2007. aastaks seatud plaane, siis Sepa sõnul õnnestus üle pika aja üsna täpselt neile pihta saada, sest võrreldes mullusega müüakse sel aastal pea kakssada autot rohkem kui mullu. See käib Toyota kohta. Lexuse müük on Sepa sõnul 2006. ja 2007. aasta vahel stabiilne ja väga sarnane.
Pingerea kolmanda koha, Keil M.A juht Margus Mängeli sõnul oli tegelikult 2006. aasta väga hea. Sidemeid hea tulemuse tagant tasub otsida üldisest majanduskasvust ja rohkemast ehitamisest ning sinna lihtsalt oli veoautosid vaja. Mängel arvab, et veokite turg on üldse majanduse liikumise suhtes väga tundlik. Kui nüüd majandusel peaks hakkama kehvemini minema, siis veokimüüjad on ühed esimesed, kes neid hoope tunda saavad. Selline situatsioon on 1998. aastal juba juhtunud. Kui 1997. müüdi Eestisse ligi 700 veokit, siis 1998. aastal kukkus see number 120 peale. Mängel pakub, et sellist situatsiooni loodetavasti enam ei tule.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Automüüjate TOP ilmus 14. novembri Äripäevas.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.