Majandus- ja kommunikatsiooniminister
kinnitas saarte ja mandri vaheliste parvlaevaliinide piletite uue hinnakirja
Virtsu-Kuivastu, Rohuküla-Heltermaa ja Sõru-Triigi liinil.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Aivo Linnu selgitusel lähtuti hindade määramisel ühistranspordi kasutamise soodustamise põhimõttest – liinibussiga on saarele sõita odavam kui isikliku autoga, kirjutas meiemaa.ee.
Samuti on saarte püsielanike liikumine mandri ja kodu vahet jätkuvalt soodsam kui tavapiletiga reisijail. Auto ülevedu mandrilt Saaremaale maksab uue hinnakirja alusel 100 krooni, sooduspiletiga 70 krooni, mandrilt Hiiumaale vastavalt 120 ja 72 krooni. Reisija tavapilet on Saaremaale 35 ja Hiiumaale 45 krooni, sooduspiletid 20 ja 25 krooni.
"Oluline on teada, et ilma riigi toetuseta oleks tavaline praamipilet kaks korda kallim. Saarlaste ja hiidlaste sõite üle Suure väina ja Väinamere toetab riik aga täiendavalt veel ca kolmandiku võrra," märkis Lind.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Uues määruses täpsustati ka saareelanike autosoodustuse alust, kuna varasemalt oli probleeme liisinguautodega, mille omanikoli liisingufirma, aga kasutaja saare püsielanik. Uue määruse kohaselt saab autosoodustust isik, kelle asukohaks äriregistris või elukohaks rahvastikuregistris on märgitud Saare või Hiiu maakond.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.