Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Riigihanked Eesti Raudtee moodi
Eesti Raudtee on kolmel aastal järjest
korraldanud reklaamiteenuse ostuks riigihanke ja iga kord on selle võitjaks
osutunud nende enda segakoor kirjutab Äripäev.
Riigihangete registrist selgub, et 2005. ja 2006. aastal on riigihanked võitnud Eesti Raudtee segakoor, kellelt firma on ostnud 100 000 krooni eest reklaamiteenust. Selle aasta mais esitas Eesti Raudtee taas riigihanke, millele reageeris vaid see üks nende enda segakoor olla madalaimaks hinnaks seadnud 150 000 krooni.
"Eesti Raudtee nõukogu juhatus on viimastel aastatel otsustanud toetada MTÜd Eesti Raudtee Segakoor," põhjendab riigihankeid Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase.
Raha eest saab segakoor eelkõige palgata dirigendi ja tellida raamatupidamisteenust.
Koorivanem Lilly Kitsing ei tea riigihankest midagi, kuid kinnitab: "Loomulikult kasutab koos seda raha tegevuskuludeks. Samuti me reklaamime ettevõtet nii sümboolika kui ka oma lauluga. Siin pole probleemi."
Glase sõnul nõudis seadus mis kehtis 1. maini üle 100 000 kroonise riigihanke deklareerimist ja seda nad ka tegid. Veel lisab ta et sama trikki kasutab ka näiteks Eesti Suusakoondis. "Mingit jalgratast me ei leiuta," ütleb Glase.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.