7. august 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Praamisõit Muhule lüheneb poole võrra

Kuivastu-Virtsu ning Rohuküla-Heltermaa liinil on 2010. aastaks oodata kolme uut laeva, mis suuremad ja kiiremad kõigist praegustest praamidest. Saaremaale ülesõit kestab siis 20 minutit ning laadimiseks-lossimiseks kulub vaid kümme minutit.

"Praegused laevakompanii laevad on suhteliselt vanad ning nende läbilaskevõime kehv," selgitab uute praamide vajadust Saaremaa Laevakompanii tegevdirektor Tõnis Rihvk, kes uute praamide maksumusest küll veel rääkida ei saa. "Võib öelda, et väga palju!"

Praegu on Virtsu-Kuivastu vahelisel liinil suurim praam Viire, mis mahutab 140 sõiduautot. Mugavaima praami Regula peale saab laadida 82 sõiduautot, Koguva-Harilaiu peale paneb hea tahtmise juures kuni 30 sõidukit. Praegu kulub praamidel Kuivastu-Virtsu-Kuivastu ringi tegemiseks kaks tundi. See on pikk aeg. Suviti, kui reisijaid kõvasti, võib sõidukijuht tipptunni ajal jätkuvalt mitmeid tunde kail ülesõitu oodata. Uued laevad teevad ringi Kuivastu-Virtsu liinil tunniga, Rohuküla-Heltermaa liinil praeguse nelja asemel kolme tunniga, kirjutas Meie Maa.

Uued praamid ehitab Norra firma Fisker Strand Verf koostöös Eesti laevaehitusettevõtte BLRT Grupiga. "Tavainimesele tunduvad uued praamid nagu modernse kiirkaatrid," iseloomustab laeva Urmas Treiel. Uued praamid mahutavad 150 sõiduautot.

Urmas Treiel märgib, et uute laevade tulekuga haakub kolm suuremat muudatust: sadamate olukord, laevad ise ning kõige tähtsam - piletite müük. Nimelt on kavas ehk juba 2008. aastal üle minna sõidukipiletile. See tähendab, et enam ei ole oluline, mitu reisijat autos on või milline soodustus neile kehtinuks. Juht maksab auto eest.

Esimene praam peaks valmis saama 2009. aasta kevadeks ning teised kaks järgnema pooleaastaste vahedega. Uutel alustel nimesid veel ei ole ning üks võimalus, kuidas laevad ristitud saaks, on korraldada avalik nimekonkurss.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077