Prantsuse autotootja Renault’ 2006. aasta
Pariisi Autonäitusel avalikustatud ideeauto Koleos läheb tootmisse.
Pariisis esmakordselt näidatud auto andis ettekujutuse Renault’ 2008. aasta esimeses pooles turule jõudvast 4x4 mudelist. Automeedia varem avalikustamata pildid kinnitavad prantslaste üldise 4WD mudelite turu järgimist sportlikkust rõhutavate joonte näol, samas säilitades ruumikuse ja mugavuse.
Auto dünaamiline kujundus on valminud autotootja disainerite ja Renault Samsung Motorsi Korea disainikeskuse koostöös. Auto katust hakkavad katma klaaspaneelid ning katusele on lisatud alumiiniumist reelingud. Auto üldise kumerusega on kooskõlas ka rattakoopad, mis juba tehasest peaks mahutama 19-tollised kergmetallveljed. Lisaks suurtele ratastele on maastikusõidule kohandatud ka kõrgus maapinnast, võimaldades ületada kuni 200mm kõrguseid takistusi.
Võimaldamaks nii teel kui teelt kõrval maksimaalset mugavust, on Koleos ehitatud Renault ja Nissani koostöös valminud uuele alusraamile. Samuti kasutatakse mudelil ühistööna arendatud 2.0 dCi mootorit, millest kantakse jõud edasi kuuekäigulise manuaalkäigukasti kaudu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Olenevalt sõidu olemusest pakutakse mitmesuguseid abimehi juhile. Igapäevasõiduks on tavapärased ABS, hädapidurdusabi ning ESP, samas maastikusõidule laskumiskontroll HDC (Hill Down Control) ja tõusult startimise abi HSA (Hill Start Assist).
picturegallery.4738eafc-5130-4694-8118-e665201b5643
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.