Eesti veondusettevõtete teenuseid kasutas
2006. aastal 214,2 miljonit sõitjat, varasema aastaga võrreldes suurenes
sõitjate arv 2%, teatas Statistikaamet.
Viimastel aastatel langustrendis olnud sõitjate arv suurenes mullu. Endiselt oli populaarseim maantee- ehk bussitransport, mida kasutas 66% sõitjatest. Järgnesid trammi- ja trollitransport (28% sõitjatest), mere-, raudtee- ja õhutransport (vastavalt 3%, 2% ja 1% sõitjatest). Linnatransport (bussi-, trammi- ja trollitransport) hõlmas kogu sõitjateveost 78% ning mõjutas oluliselt sõitjate koguarvu suurenemist.
97% sõitjatest veeti riigisisestel ja 3% rahvusvahelistel vedudel. Aastaga suurenes sõitjate arv riigisisestel vedudel 2% ja rahvusvahelistel 12%. Rahvusvaheliste vedude sõitjate arvu kasvu mõjutas enim maantee- ja meretransport, kus sõitjate arv suurenes aastaga vastavalt 30% ja 15%.
Eesti veondusettevõtted vedasid 2006. aastal 92,6 miljonit tonni kaupa ehk 4% vähem kui aasta varem. Langus oli tingitud raudteevedude vähenemisest. Samas raudteetranspordil oli kaubaveos endiselt suurim osatähtsus ning mullu veeti kaks kolmandikku kaubast raudteel. Olulise osa raudteeveost hõlmas endiselt naftatoodete transiit ja põlevkivi vedu. Kolmandiku kaubast vedasid maanteetranspordiettevõtted.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Rahvusvahelistel vedudel veeti mullu pool kaubaveostest. Erinevalt veomahtude langusest riigisisestel vedudel, suurenes kaubavedu rahvusvahelistel vedudel 5%.
Detailsemad andmed on avaldatud statistika andmebaasis (www.stat.ee rubriik "Statistika").
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.