• 22.03.07, 09:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ühistransporti kasutas 2006. aastal 2% rohkem inimesi

Eesti veondusettevõtete teenuseid kasutas 2006. aastal 214,2 miljonit sõitjat, varasema aastaga võrreldes suurenes sõitjate arv 2%, teatas Statistikaamet.
Viimastel aastatel langustrendis olnud sõitjate arv suurenes mullu. Endiselt oli populaarseim maantee- ehk bussitransport, mida kasutas 66% sõitjatest. Järgnesid trammi- ja trollitransport (28% sõitjatest), mere-, raudtee- ja õhutransport (vastavalt 3%, 2% ja 1% sõitjatest). Linnatransport (bussi-, trammi- ja trollitransport) hõlmas kogu sõitjateveost 78% ning mõjutas oluliselt sõitjate koguarvu suurenemist.
97% sõitjatest veeti riigisisestel ja 3% rahvusvahelistel vedudel. Aastaga suurenes sõitjate arv riigisisestel vedudel 2% ja rahvusvahelistel 12%. Rahvusvaheliste vedude sõitjate arvu kasvu mõjutas enim maantee- ja meretransport, kus sõitjate arv suurenes aastaga vastavalt 30% ja 15%.
Eesti veondusettevõtted vedasid 2006. aastal 92,6 miljonit tonni kaupa ehk 4% vähem kui aasta varem. Langus oli tingitud raudteevedude vähenemisest. Samas raudteetranspordil oli kaubaveos endiselt suurim osatähtsus ning mullu veeti kaks kolmandikku kaubast raudteel. Olulise osa raudteeveost hõlmas endiselt naftatoodete transiit ja põlevkivi vedu. Kolmandiku kaubast vedasid maanteetranspordiettevõtted.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rahvusvahelistel vedudel veeti mullu pool kaubaveostest. Erinevalt veomahtude langusest riigisisestel vedudel, suurenes kaubavedu rahvusvahelistel vedudel 5%.
Detailsemad andmed on avaldatud statistika andmebaasis (www.stat.ee rubriik "Statistika").

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele