Baltimaade suurimaks lennukeskuseks
kasvanud Riia lennujaam, mis meelitab enda juurde juba eestlasigi, tahab aasta
lõpuks sihtkohtade arvu kasvatada 60ni ja jõuda peagi kümne miljoni reisijani
aastas, kirjutas postimees.ee.
Peamiselt kahe lennufirma, lätlaste AirBalticu ja Iiri odavlennufirma Ryanairi toel käis Riia lennujaamast mullu läbi 2,5 miljonit inimest. Nüüd on nad sihikule võtnud ka Lõuna-Eesti reisijad, kellel pole vahet, kas alustada õhusõitu kahe ja poole tunni tee kaugusest Tallinnast või Riiast. Viimasest saab aga juba praegu 45 sihtkohta võrreldes Tallinna paarikümnega.
Läti majandusministri Ainars Šlesersi kinnitusel tahab lennujaam 2013. aastaks jõuda kümne miljoni reisijani aastas ning selleks peab Riia saama oluliseks tõmbekeskuseks, mis ei ole mõeldud üksnes lätlastele, vaid ka naaberriikide inimestele, näiteks eestlastele.
Samuti peaks märgatavalt kasvama Riiat läbivate transiitreisijate arv, kelle sihtkohaks on Ida-Euroopa. «Riia laieneb praegu lennunduskeskusena väga kiiresti ning seda tänu meie julgusele arendada nii lennujaama kui rahvuslikku lennufirmat,» lausus ta, lisades, et aastate eest olid samad võimalused ka Tallinnal, kuid polnud poliitilist tahet.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Riia lennujaama arendas riik aastaid eelkõige üliodavate lennujaamamaksudega, mis tõi Läti pealinna lendama näiteks Ryanairi, kes veab Riiast ja Riiga aastas üle poole miljoni inimese. Sama lennufirma Tallinna tulekule on takistuseks saanud eelkõige just lennujaamatasu, mis on odavlendajale liiga kallis.
Kiire arengu tõttu aastaid kahjumis olnud Riia Lennujaam ja ka AirBaltic jõudsid mõlemad mullu kasumisse ja seda hoolimata kiirelt kerkinud kütusehindadest ning AirBalticu odavlennufirma strateegiast. Estonian Air teenis mullu seevastu priske kahjumi.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.