Lennukompanii loodab selle keeluga säästa, ettevõtte esindaja kinnitusel kulutab üks veetõmme 9000 meetri kõrgusel lendavas lennukis ühe liitri kütust, kirjutas The Guardian.
"Üheks veetõmbeks kuluva energiaga sõidaks keskkonnasäästlik auto vähemalt kümme kilomeetrit," sõnas piloot Liu Zhiyuan.
Lennukompanii vihjas, et kavatseb ka lennuki salongist eemaldad lennud mugavamaks tegevad asjad nagu padjad ja tekid. Firma arvutuste kohaselt kulub keskmisel lennukil ainuüksi tekkide ja patjade kandmisele päevas 60 tonni kütust.
Jäätmete tekke vähendamisega pardal hoiaks lennukompanii aastas kokku 5,4 miljonit dollarit (65 mln krooni).
Ettevõtte põhieesmärk on parandada oma viletsaid majandustulemusi. Kuid ka Hiina valitsus on kutsunud oma riigi kodanikke ja firmasid üles vähendama energia tarbimist. Lisaks vee ja õhu reostamisele on Hiina kasvhoonegaaside tekitamises jõudmas järele maailma suurimale CO2 tootjale USAle.
Möödunud aastal avaldas Hiina valitsus plaani, kuidas 2020. aastaks suurendada taastuvenergiate, nagu tuule-, päikese- ja hüdroenergia kasutamist.
Keskkonnakaitsjatele meeldis Southern Airlinesi kokkuhoiu plaan. Keskkonnaaktivisti Liang Yingi sõnul on parim motivatsioon keskkonda hoidmiseks rahaline sääst.