Autor: Logistikauudised.ee • 12. november 2019

Venipak: kaubatagastuse pealt saab tublisti kokku hoida

Kiirkullerteenuseid pakkuv Venipak hakkas kaupmeeste soovidele vastu tulles toimetama rahulolematult tarbijalt kaupa tagasi võtma sõites kohe kätte ka uue vahetuskauba. Ettevõtte hinnangul saab taolist praktikat kohaldada koguni kolmandikule tagastatavale kaubale, mis omakorda see aitab kaupmeestel säästa märkimisväärselt transpordikulu.
Ühildades kauba tagastuse ja asenduskauba viimise, saab transpordikuludelt tublisti kokku hoida.
Foto: Venipak

Rohkem kui 60 protsenti internetist ostu sooritanutest on vähemalt ühel korral kauba müüjale tagastanud. Spetsialistide sõnul tagastavad ostjad sagedamini riideid, jalatseid ning väikeseid elektroonikaseadmeid.

Ekspertide väitel tuleb müüjatel kanda igal aastal sel põhjusel miljarditesse eurodesse küündivaid lisakulutusi, sest müüjad maksavad kulleritele nii kauba ostjale kohaletoimetamise kui ka selle tagastamise ning väga sageli ka vahetuskauba kohaletoimetamise eest.

Eestis tegutseva kiirkulleriteenuste ettevõtte Venipak juhi Justas Šablinskase arvates on see trend tõusuteel, sest e-kaubanduse mahud kasvavad ja pole märgata, et tarbijate harjumused oluliselt muutuksid. Seetõttu tutvustas Venipak äsja uut teenust – rahulolematult tarbijalt kaupa tagasi võtma sõitnud kuller toimetab ostjale kohe kätte ka vahetuskauba. Ettevõtte juht rõhutas, et taolist praktikat saab kohaldada koguni kolmandikule tagastatavale kaubale.

Teenust testiti koos mitmete kaupmeestega

„Kauba tagastamise ulatus on juba praegu müüjatele suur probleem. Kuid see on alles algus, sest sellistes riikides nagu Saksamaa ja Prantsusmaa ei müü tervelt pool ettevõtetest siiani oma kaupa internetis, kuid kavatsevad seda lähiaastatel tegema hakata. Samuti jääb kogu Balti regioon internetist ostmise populaarsuselt teistest Euroopa riikidest veel maha. Seetõttu tuleb midagi muuta, sest selline situatsioon ei rahulda ettevõtjaid,“ rääkis Šablinskas.

„Me tegime Eesti kaubandusettevõtetega koostööd, et saaksime leida parima lahenduse ja juba käesoleva aasta keskel hakkasime Eestis testima uut teenust – meie abil võivad müüjad ostjalt kauba tagasivõtmisel asendada selle kohe uue kaubaga. See õigustab end, sest kui tagastamisega samal ajal viiakse ostjale kätte talle sobiv kaup, saavad ettevõtted kokku hoida küllaltki palju tarnekulusid,“ nentis Šablinskas.

Venipaki juhi sõnul püüab ettevõtlus ohjata kauba tagastamise trendi tõusu mitmel moel, kuid konkurents sunnib müüjaid ostjatele siiski järeleandmisi tegema: „Praegune konkurentsikeskkond sunnib e-kauplusi saatma kauba ostjatele kätte tasuta või looma neile väga soodsad tingimused kauba tagastamiseks. Me näeme neid tendentse ja seepärast lubab meie uus teenus vähemalt osaliselt müüjate koormust kergendada.“

Müüjad otsivad uusi lahendusi

Riiete ja jalanõude kauplused on katsetanud paljusid viise, kuidas ostjatele sobimatu kaup tõhusamalt tagasi võtta. Valmisriiete müüja Zara ja teised suured müügivõrgud kogu Euroopas rajavad oma terminale, kuhu inimesed saavad tagastada internetist soetatud riideid või jalatseid.

„Taolised lahendused küll õigustavad end, kuid ei tohi unustada, et inimene valib müüja peale kauba hinna ka selle tagastamise võimaluse järgi. Kõigil oleks lihtsam, kui ostja tagastaks kauba otse kauplusesse. See aga ei ole mugav, sest inimesel tuleb kuhugi minna ja oodata järjekorras, ehk siis teha seda, mida internetist ostjad just vältida püüavad. Seetõttu on meie pakutud mudel tunduvalt efektiivsem,“ rääkis Šablinskas.

Venipaki esindaja väitel muudavad suuremad kauplused juba kauba tagastamise reegleid rangemaks, kuid märkavad, et tarbijad ei ole sellega rahul.

„Üks suurimaid valmisriiete e-kaupluseid Asos hakkas tänavu palju rangemalt jälgima kauba tagastamist ning kavatseb blokeerida tarbijad, kes tagastavad kaupa sageli ilma tõsise põhjuseta või tagastavad riideesemed mitmenädalase kandmise järel. Kuid tarbijaid selline uus poliitika ei rahulda ja nad valivad alternatiivse ostuvõimaluse. Müüjad peavad võtma riski ning kullerteenust pakkuvad firmad peavad aitama neil seda seda maandada,“ ütles Šablinskas teema kokkuvõtteks.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077