22. oktoober 2018
Jaga lugu:

Eesti tarkvara sillutab teed ametiautode ühiskasutusele

/sisuturundus/2018/10/22/eesti-tarkvara-sillutab-teed-ametiautode-uhiskasutusele  

Traditsioonilised ettevõtlusmudelid on uute teenusepakkujate ja digitaalse revolutsiooni võtmes muutununud. Kas keegi oleks 20 aastat tagasi arvanud, et isikliku kodu või auto võib panna lisaraha teenima?

Jagamismajandus on teadupärast veebiplatvormide kaudu toimuv majandustegevus, mille puhul jagatakse alakasutuses olevaid ressursse ajutiselt ja ilma, et omanik muutuks (nt. ajutiselt vaba korter või sõiduk). Parimad näited on kindlasti Taxify, Uber ja Airbnb.

Jagamismajanduse põhimõtted on liikumas ka erasektorisse. Fleet Europe on ennustanud, et aastaks 2020 kasutab 7 ettevõtet 10st ühel või teisel moel jagatavaid sõidukeid. Kas see päris kahe aasta jooksul Eestis juhtub? Ilmselt mitte, kuid üha enam on näha, et sinna poole liigutakse ja avalik sektor ning suure autopargiga ettevõtted on selles valdkonnas teerajajad. Näeme, et ametiautode ühiskasutavaks muutmine on kasvav trend, mis aitab vähendada nii ettevõtte kulusid (keskmiselt 30%) kui ka ökoloogilist jalajälge.

Soovides olla antud valdkonna teerajaja pakub Ecofleet (Fleet Complete) ettevõtetele ühiskasutuses olevate autode broneerimislahendust (Carsharing) ja on novembri alguses turule toomas Eestis arendatud innovaatilise mobiilirakenduse, mille abil saab broneeringuid lihtsa vaevaga teha.

Ühiskasutuses olevate autode broneerimislahendust kasutavad juba mitmed era- ja avaliku sektori ettevõtted ja asutused Baltikumis ja Skandinaavias. Uuendusmeelsete organisatsioonide hulgas on ka Veeteede Amet. Rando Sirak, Veeteede Ameti peaspetsialist, kommenteeris tarkvara kasutuselevõtu vajadust järgnevalt:

„Paljudel meie töötajatel on vaja aeg-ajalt töösõite teha ja seetõttu on ühiskasutatav autopark meie jaoks parim lahendus. Ecofleeti süsteem aitas meil muuta sõidukite kasutamist läbipaistvamaks ja automatiseerida aruandlust. Rando lisas, et iga kord kui neil sõiduki rendileping lõppeb, analüüsivad nad enne uue lepingu sõlmimist esmalt andmeid, et aru saada, kas neil on uut sõidukit vaja.

Kuidas tarkvara aitab sega- või ühiskasutuses oleva autopargi haldamist lihtsustada? 

Üsna tihti kardavad ettevõtted autopargi sega- või ühiskasutatavaks muutmist, arvates, et see toob kaasa lisakulutusi ja suure segaduse. Enamik ettevõtteid kasutab broneeringute haldamiseks Excelit või Outlooki ja võtmeid jagatakse välja administraatori poolt.

Käsitsi tabelite täitmine on ajakulukas ja ettevõttel puudub terviklik ülevaade, kes ja kui palju autosid tegelikult kasutab. Ecofleeti (Fleet Complete’i) ühiskasutuses olevate autode digitaalne broneerimissüsteem lihtsustab sõidukite broneerimist ja ettevõttel ei ole vaja eraldi inimest, kes broneeringutega tegeleb vaid rakendus täidab selle funktsiooni ise. Kogu aruandlus toimub automaatselt ja enam ei pea suure hulga autovõtmetega majandama.

Kuidas ettevõttesiseste ühiskasutuses olevate sõidukite broneerimislahendus (Carsharing) töötab? 

Autosid saab broneerida kasutades nutitelefoni ja töötajale tuleb automaatne teavitus, kui broneering on kinnitatud või muudetud. Samuti annab nutikas süsteem märku, kui samal kuupäeval ja kellaajal on veel mõni teine töötaja broneerinud auto samasse sihtkohta sõitmiseks, et võimaluse korral sõite ühildada.

Tarkvara ühildub erinevate kalendritega, näiteks Outlookiga, mis teeb teenuse kasutamise eriti mugavaks - broneeringud on nähtavad nii töötaja kalendris kui ka mobiilirakenduses. Broneeringu teinud juht saab avada autoukse võtmevabalt, kasutades isikustatud RFID-kaarti, mis aitab aega kokku hoida ja vältida olukorda, kus kogemata võetakse parklast vale auto. Süsteem lubab autoukse avada ainult autoriseeritud töötajal, kelle nimele broneering on tehtud või kasutajal, kellele on antud administraatoriõigused.  Kui sõit läheb planeeritust pikemaks, on broneeringut mobiilirakenduses lihtne pikendada ja töötajale, kes on auto ootejärjekorras määratakse mõni teine sõiduk. Soovi korral saab lisaks kasutada elektroonilist sõidupäeviku lahendust, mis täidab sõidupäeviku salvestatud informatsiooni põhjal automaatselt. 

Lisaväärtusena kogub süsteem andmeid, mille abil on võimalik analüüsida autode kasutatavust sõidukite, päevade, inimeste ja osakondade kaupa, et teha kaalutletud otsuseid sõidukite arvu vähendamiseks või suurendamiseks. Samuti, kui ettevõttes on erinevatel osakondadel eraldiseisvad kulukohad, saab tarkvara abil hõlpsasti kulud lisada õige osakonna alla. 

Fleet Complete (Ecofleet) keskendub Eestis GPS-põhistele sõiduki- ja meeskonnahaldamise lahendustele. Fookus on autopargi ja töövoogude optimeerimisel, mis aitab klientidel vähendada kulusid ning suurendada käivet.

Fleet Complete tootevalikus on sobilikud standardlahendused kõikidele masinaparkidele, soovi korral pakub ettevõte ka skaleeritavaid erilahendusi. Ecofleeti lahendusi kasutatakse näiteks põllumajandus-, logistika-, transpordi-, energia-, telekommunikatsiooni-, teenindus-, ehitus-, pääste-, järelvalve-, meelelahutus- ja finantsvaldkonnas tegutsevate ettevõtete ja ametite hulgas. Baltikumis kasutab Ecofleeti lahendusi üle 40 000 sõiduki.

Kui tekkis huvi, võta meiega ühendust sales@fleetcomplete.euwww.fleetcomplete.ee või helista  682 9500 ja leiame teile sobiva lahenduse. 

Tanel Tähepõld, Carsharing tootejuht

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Roberta Lupp
Roberta LuppLogistikauudised.ee sündmusedTel: 5331 0510roberta.lupp@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt