• ST
  • 22.10.18, 14:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti tarkvara sillutab teed ametiautode ühiskasutusele

Traditsioonilised ettevõtlusmudelid on uute teenusepakkujate ja digitaalse revolutsiooni võtmes muutununud. Kas keegi oleks 20 aastat tagasi arvanud, et isikliku kodu või auto võib panna lisaraha teenima?
/sisuturundus/2018/10/22/eesti-tarkvara-sillutab-teed-ametiautode-uhiskasutusele
  • /sisuturundus/2018/10/22/eesti-tarkvara-sillutab-teed-ametiautode-uhiskasutusele
Jagamismajandus on teadupärast veebiplatvormide kaudu toimuv majandustegevus, mille puhul jagatakse alakasutuses olevaid ressursse ajutiselt ja ilma, et omanik muutuks (nt. ajutiselt vaba korter või sõiduk). Parimad näited on kindlasti Taxify, Uber ja Airbnb.
Jagamismajanduse põhimõtted on liikumas ka erasektorisse. Fleet Europe on ennustanud, et aastaks 2020 kasutab 7 ettevõtet 10st ühel või teisel moel jagatavaid sõidukeid. Kas see päris kahe aasta jooksul Eestis juhtub? Ilmselt mitte, kuid üha enam on näha, et sinna poole liigutakse ja avalik sektor ning suure autopargiga ettevõtted on selles valdkonnas teerajajad. Näeme, et ametiautode ühiskasutavaks muutmine on kasvav trend, mis aitab vähendada nii ettevõtte kulusid (keskmiselt 30%) kui ka ökoloogilist jalajälge.
Soovides olla antud valdkonna teerajaja pakub Ecofleet (Fleet Complete) ettevõtetele ühiskasutuses olevate autode broneerimislahendust (Carsharing) ja on novembri alguses turule toomas Eestis arendatud innovaatilise mobiilirakenduse, mille abil saab broneeringuid lihtsa vaevaga teha.
Ühiskasutuses olevate autode broneerimislahendust kasutavad juba mitmed era- ja avaliku sektori ettevõtted ja asutused Baltikumis ja Skandinaavias. Uuendusmeelsete organisatsioonide hulgas on ka Veeteede Amet. Rando Sirak, Veeteede Ameti peaspetsialist, kommenteeris tarkvara kasutuselevõtu vajadust järgnevalt:
„Paljudel meie töötajatel on vaja aeg-ajalt töösõite teha ja seetõttu on ühiskasutatav autopark meie jaoks parim lahendus. Ecofleeti süsteem aitas meil muuta sõidukite kasutamist läbipaistvamaks ja automatiseerida aruandlust. Rando lisas, et iga kord kui neil sõiduki rendileping lõppeb, analüüsivad nad enne uue lepingu sõlmimist esmalt andmeid, et aru saada, kas neil on uut sõidukit vaja.
Kuidas tarkvara aitab sega- või ühiskasutuses oleva autopargi haldamist lihtsustada? 
Üsna tihti kardavad ettevõtted autopargi sega- või ühiskasutatavaks muutmist, arvates, et see toob kaasa lisakulutusi ja suure segaduse. Enamik ettevõtteid kasutab broneeringute haldamiseks Excelit või Outlooki ja võtmeid jagatakse välja administraatori poolt.
Käsitsi tabelite täitmine on ajakulukas ja ettevõttel puudub terviklik ülevaade, kes ja kui palju autosid tegelikult kasutab. Ecofleeti (Fleet Complete’i) ühiskasutuses olevate autode digitaalne broneerimissüsteem lihtsustab sõidukite broneerimist ja ettevõttel ei ole vaja eraldi inimest, kes broneeringutega tegeleb vaid rakendus täidab selle funktsiooni ise. Kogu aruandlus toimub automaatselt ja enam ei pea suure hulga autovõtmetega majandama.
Kuidas ettevõttesiseste ühiskasutuses olevate sõidukite broneerimislahendus (Carsharing) töötab? 
Autosid saab broneerida kasutades nutitelefoni ja töötajale tuleb automaatne teavitus, kui broneering on kinnitatud või muudetud. Samuti annab nutikas süsteem märku, kui samal kuupäeval ja kellaajal on veel mõni teine töötaja broneerinud auto samasse sihtkohta sõitmiseks, et võimaluse korral sõite ühildada.
Tarkvara ühildub erinevate kalendritega, näiteks Outlookiga, mis teeb teenuse kasutamise eriti mugavaks - broneeringud on nähtavad nii töötaja kalendris kui ka mobiilirakenduses. Broneeringu teinud juht saab avada autoukse võtmevabalt, kasutades isikustatud RFID-kaarti, mis aitab aega kokku hoida ja vältida olukorda, kus kogemata võetakse parklast vale auto. Süsteem lubab autoukse avada ainult autoriseeritud töötajal, kelle nimele broneering on tehtud või kasutajal, kellele on antud administraatoriõigused.  Kui sõit läheb planeeritust pikemaks, on broneeringut mobiilirakenduses lihtne pikendada ja töötajale, kes on auto ootejärjekorras määratakse mõni teine sõiduk. Soovi korral saab lisaks kasutada elektroonilist sõidupäeviku lahendust, mis täidab sõidupäeviku salvestatud informatsiooni põhjal automaatselt. 
Lisaväärtusena kogub süsteem andmeid, mille abil on võimalik analüüsida autode kasutatavust sõidukite, päevade, inimeste ja osakondade kaupa, et teha kaalutletud otsuseid sõidukite arvu vähendamiseks või suurendamiseks. Samuti, kui ettevõttes on erinevatel osakondadel eraldiseisvad kulukohad, saab tarkvara abil hõlpsasti kulud lisada õige osakonna alla. 
Fleet Complete (Ecofleet) keskendub Eestis GPS-põhistele sõiduki- ja meeskonnahaldamise lahendustele. Fookus on autopargi ja töövoogude optimeerimisel, mis aitab klientidel vähendada kulusid ning suurendada käivet.
Fleet Complete tootevalikus on sobilikud standardlahendused kõikidele masinaparkidele, soovi korral pakub ettevõte ka skaleeritavaid erilahendusi. Ecofleeti lahendusi kasutatakse näiteks põllumajandus-, logistika-, transpordi-, energia-, telekommunikatsiooni-, teenindus-, ehitus-, pääste-, järelvalve-, meelelahutus- ja finantsvaldkonnas tegutsevate ettevõtete ja ametite hulgas. Baltikumis kasutab Ecofleeti lahendusi üle 40 000 sõiduki.
Kui tekkis huvi, võta meiega ühendust [email protected]www.fleetcomplete.ee või helista  682 9500 ja leiame teile sobiva lahenduse. 
Tanel Tähepõld, Carsharing tootejuht

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele