Kütuseturu ekspert näeb, et Trumpi ajal igav juba ei hakka
Kui esmaspäeval pani USA president Donald Trump tollitariifidega nafta hinna tõusma, siis Mehhiko ja Kanada tariifide pausile panek lükkas teisipäeval naftaturu juba langusesse, rääkis Terminal Oil juhatuse liige Alan Vaht.
“Trumpi esimesel ametiajal nägime samamoodi, et piisas ühest säutsust, kui nafta hind liikus ühes suunas ja seda jõudu jagus võib-olla vähem kui pooleks tunniks ja siis juba hind liikus teises suunas tagasi, eks see tekitab ebakindlust ja turbulentsi,” rääkis Vaht.
Erinevate taustategurite juures on ilmselge, et ka 2025. aastal ei ole Eestis oodata majandusolukorra pöördelist paranemist, kuid ta paraneb siiski. Juba eelmise aasta lõpus indikeerisid erinevad majandusnäitajad, et põhi on saavutatud ja sellele on järgnenud aeglane kasv, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Donald Trumpi eile avaldatud kaubandusmemorandum ei sisaldanud veel uute tariifide kehtestamist teistele riikidele, kuid suunas föderaalasutusi hindama USA kaubandussuhteid Hiina, Kanada ja Mehhikoga.
Iraani toetatud huthid on pärast pühapäeval jõustunud Gaza relvarahu lepingut teatanud, et vähendavad oluliselt rünnakuid kaubalaevade vastu Punases meres, kuid julgeolekueksperdid hoiatavad, et teatud laevade puhul riskid püsivad ning nendesse lubadustesse tasub suhtuda skeptiliselt.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.