Tallinna Sadam otsib alternatiive: tavakütustel toimimine muutub aina kallimaks
Paari päeva eest sildus Muugal esimene rohemetanooliga sõitev laev, milline on laevakütuste tulevik, sellest rääkis Tallinna Sadama juhatuse liige ja äriarenduse juht Rene Pärt Äripäeva raadios.
Paari päeva eest sildus Muugal esimene rohemetanooliga sõitev laev.
Foto: Tallinna Sadam
Pärt rääkis, et Eco Maestro tarbib taastuvatest energiaallikatest toodetud metanooli. Laev punkerdab Hollandis, kuid otsib ka teisi variante. Eestis praegu sellist kogust rohemetanooli ei ole.
22. juuli hilisõhtul jõudis Muuga sadamasse rohemetanooli jõul liikuv konteinerlaev Eco Maestro. Laev sõidab Green Finland X-PRESS (GFX) liinil, alustades oma teekonda Rotterdamist, läbides Antwerpeni, Kotka, Helsingi ( Vuosaari) ja see järel peatudes Muuga sadamas.
Euroopa Komisjon on välja valinud 134 projekti, mis saavad Euroopa ühendamise rahastust kokku üle 7 miljardi euro toetust. Sadu miljoneid euroraha tuleb ka Eestisse.
Rahandusministeerium käivitas uue informatsiooniportaali aitamaks ettevõtjad aru saada, mis on kestlikkusaruandlus, kellele see kohaldub, kuidas aruandluseks valmistuda ning millised on asjaomased nõuded ja regulatsioonid.
Pariisi vastastikuse mõistmise memorandumi komitee (Paris MoU Committee) kiitis oma 57. koosolekul heaks 2023. aasta inspektsioonide tulemused ja kinnitas uue lipuriikide tulemusnimekirja (perfomance list) - Eesti asub jätkuvalt valges nimekirjas.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.