Tallinna Sadam otsib alternatiive: tavakütustel toimimine muutub aina kallimaks
Paari päeva eest sildus Muugal esimene rohemetanooliga sõitev laev, milline on laevakütuste tulevik, sellest rääkis Tallinna Sadama juhatuse liige ja äriarenduse juht Rene Pärt Äripäeva raadios.
Paari päeva eest sildus Muugal esimene rohemetanooliga sõitev laev.
Foto: Tallinna Sadam
Pärt rääkis, et Eco Maestro tarbib taastuvatest energiaallikatest toodetud metanooli. Laev punkerdab Hollandis, kuid otsib ka teisi variante. Eestis praegu sellist kogust rohemetanooli ei ole.
22. juuli hilisõhtul jõudis Muuga sadamasse rohemetanooli jõul liikuv konteinerlaev Eco Maestro. Laev sõidab Green Finland X-PRESS (GFX) liinil, alustades oma teekonda Rotterdamist, läbides Antwerpeni, Kotka, Helsingi ( Vuosaari) ja see järel peatudes Muuga sadamas.
Euroopa Komisjon on välja valinud 134 projekti, mis saavad Euroopa ühendamise rahastust kokku üle 7 miljardi euro toetust. Sadu miljoneid euroraha tuleb ka Eestisse.
Rahandusministeerium käivitas uue informatsiooniportaali aitamaks ettevõtjad aru saada, mis on kestlikkusaruandlus, kellele see kohaldub, kuidas aruandluseks valmistuda ning millised on asjaomased nõuded ja regulatsioonid.
Pariisi vastastikuse mõistmise memorandumi komitee (Paris MoU Committee) kiitis oma 57. koosolekul heaks 2023. aasta inspektsioonide tulemused ja kinnitas uue lipuriikide tulemusnimekirja (perfomance list) - Eesti asub jätkuvalt valges nimekirjas.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.