E-poega välisturge vallutades toob edu kohalikuna käitumine
Iga e-kaupleja eesmärk võiks olla rahvusvahelistumine ja välisturgudel edu saavutamine. Sihtturu klienditeenindus, makselahendused ja muu on üks osa suurest pildist, mille peale tuleb mõelda, et välismaale müües õnnestuda.
Packeta Baltimaade võtmekliendihaldur Rainer Põld räägib Äripäeva raadio sisuturundussaates e-poega välisturgudele sisenemisest.
Foto: Erakogu
Lisaks toimivale tarneahelale on oluline tunda kohaliku riigi seadusi ja trende kodulehtede ülesehituses, ent tuleb osata koostada ka tekste ja planeerida turundust. Välisturgude positsioneerimise aitab lihtsamaks teha info, kuidas klient tavaliselt e-poes ostleb ja kuidas pakki soovib kätte saada.
Kui Euroopa riigid ei hakka massiliselt toetama elektriautode ostmist, siis jääb nende osakaalu kasv Euroopas marginaalseks, ennustas autotööstusele interjööridetaile valmistava Mistra-Autexi juht Priit Tamm saates „Kuum tool“.
Lennujaama juht Riivo Tuvike ütleb, et otseliine Tallinnast Dubaisse või New Yorki ei ole lähiajal tulemas. Lennujaama fookus on tihendada lende sõlmpunktidega.
Autotranspordi ettevõtjad peavad tänases majandusolukorras olema äärmiselt nutikad välja mõtlema erinevaid lisateenuseid, mida oma klientidele pakkuda, sest ainult kauba kohale toimetamisega leiba lauale ei too, tõdes Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president Tiit Parik saates „Äripäeva TOP“.
Euroopas on tekkinud probleemid uute Smart 2 sõidumeerikute kättesaadavusega, mis alates 21. augustist on kõikidel esmaregistreeritud veokitel ja reisibussidel kohustuslikud. Kas Eesti vedajate uued veokid jäävad parklasse seisma ja liising hakkab ostjale tühja tiksuma? Riiklikult tunnustatud sõidumeerikute ekspert Siim Truusalu andis saates „Logistikauudised eetris“ olukorrast põhjaliku ülevaate.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.