Suurüritustega kaasnev logistika on väljakutse kõikidele, kes sellega seotud. Näiteks rendifirma Cramo pidi kogu oma logistika jooksul läbima rallikatsetel 7000 km, et jagada laiali ja korjata kokku enam kui 300 tualetti ning kilomeetreid piirdeaedu ning kaableid.
- Kaur Adamson Cramo Estoniast avas saates suurüritustega kaasnevate logistiliste väljakutsete telgitaguseid. Foto: Tõnu Tramm
„See kilometraaž, mille me hiljuti kokku lõime, ehmatas meid ennastki: kokku 15 000 kilomeetrit, neist 7000 metsa vahel rallikatsetel, et vedada laiali ja korjata kokku kõik tualetid, elektrikaablid ja piirdeaiad, mis selle suurürituse ajal vaja läks,“ tõdes ralli ühe suurtoetaja ja partneri, AS Cramo Estonia müügijuht Kaur Adamson saates „Logistikauudised eetris“.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Hiljuti Eesti tarkvarafirma CarCopsi üle võtnud Mapon Eesti tegevjuht Kaspar Käis tõdes, et tehisintellekti kasutamine logistikasektoris on alles lapsekingades, kuid nõudlus selle vastu on suur ning on vaid aja küsimus, mil tekivad AI-l baseeruvad programmid, mis suudavad hallata kogu tarneahelat.
„Täisautomatiseeritud robotlaole tasub mõelda vaid neil logistikafirmadel, kellel on taskus väga pikk ja raudkindel kliendileping. Kui seda pole ja põhikunde muutub, ei pruugi robotladu uue partneri kaubaga enam üldse sobituda,“ nentis enam kui aasta Eesti esimest täisautomaatset robotladu pidanud Euronicsi logistikadirektor Rivo Reinson.
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi värske transpordi asekantsleri Sander Salmu sõnul võetakse kolimine uude kliimaministeeriumisse ette kogu meeskonnaga ning kedagi lahti ei lasta. Oma ametis jätkab ka juhtivspetsialist Eda Rembel, keda autovedajad on nimetanud „ministeeriumi heaks haldjaks“, kes alati kõiki kuulab ja aitab.
„Käibemaksu tõstmine tervikuna pole riigi rahanduse olukorrast lähtuvalt olla halb mõte, kuid toiduainete puhul ma enam nii ei arva. Maksutõus paneb just kohaliku toidutootmise suure löögi alla,“ nentis COOP Eesti Keskühistu juhatuse esimees Rainer Rohtla saates Logistikauudised eetris.
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.