Hiljuti Eesti tarkvarafirma CarCopsi üle võtnud Mapon Eesti tegevjuht Kaspar Käis tõdes, et tehisintellekti kasutamine logistikasektoris on alles lapsekingades, kuid nõudlus selle vastu on suur ning on vaid aja küsimus, mil tekivad AI-l baseeruvad programmid, mis suudavad hallata kogu tarneahelat.

- Mapon Eesti tegevjuht Kaspar Käis.
- Foto: Mapon Eesti
Kaspar Käis tunnistas saates Logistikauudised eetris, et kui praegu tegeletakse iga logistikaahela lüli digitaliseerimisega eraldi, siis sellist lahendust, mis suudaks hallata kogu ahelat, täna veel ei ole.
„Meilt küsitakse näiteks päris palju sellist lahendust, mis suudaks välja arvutada kuidas paigaldada kaupa vastavalt oma suurusele nii, et veok oleks maksimaalselt koormatud, et see kaup oleks paigaldatud vastavalt veoringile õiges järjekorras ja lisaks arvutaks välja optimaalseima veoringi vastavalt hetkelistele liikluspiirangutele ja ummikutele,“ rääkis Käis.
Sinna juurde võiks lisada veel hulgi erinevaid mõõdikuid, alates kütusekulust süsiniku jalajäljeni välja, kuid selliseid terviklikke lahendusi täna tema sõnul veel ei ole. Kui aga on nõudlus, siis on vaid aja küsimus, millal need tekivad.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Täna näiteks on meil juba olemas tehisintellektil baseeruvad kaameralahendused, mis suudavad jälgida juhi tegutsemist, mis on võimelised koostama vastavaid analüüse ning vajadusel ka ise operatiivselt sekkuma. Näiteks, kui bensiiniveoki juht otsustab kõikidest keeldudest hoolimata otsustab rooli taga suitsetama hakata,“ nentis Käis.
Millised on uue Läti ja Eesti ühendettevõtte ambitsioonid, milliseid uusi tehnilisi lähendusi toob kaasa lähitulevik logistikasektoris, selle üle saates arutletaksegi.
Saadet juhib Tõnu Tramm.
„Logistikauudised eetris“ saadet toetab Pacmac.
Tehisaru jõudmine logistikasse on vaid aja küsimus
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.