• 25.03.21, 16:22

Eesti mängis maanteetranspordi arenguvõimalused naabritele maha

Alates 2013. aastast pole Eesti maanteetranspordi sektor kasvanud vaatamata SKT jõudsale kasvule mitte üks põrm, samal ajal kui Lätis on see kahekordistunud, Leedus aga suisa neljakordistunud, selgub OÜ Fintruck tellitud uuringust.
Samal ajal kui Eestis tõusis diisliaktsiis, hakkas Leedu transpordisektor kasvama nagu pärmi peal.
  • Samal ajal kui Eestis tõusis diisliaktsiis, hakkas Leedu transpordisektor kasvama nagu pärmi peal.
Uuringust selgub, Eesti maanteetranspordi teenuste maht on püsinud saja miljoni euro juures nagu kännu taga juba alates 2013. aastast. Läti mahud olid tol hetkel Eestiga veel samal tasemel, kuid täna on need kasvanud kaks korda, ehk 200 miljoni euro lähedale.
Leedu maht oli juba toona Eestist ja Lätist neli korda suurem, ehk umbes 400 miljonit eurot. See hakkas aga hüppeliselt kasvama aastatel 2015-2016 ning tõusis aastaks 2019 juba 1,2 miljardi euroni. Ehk Leedu tõus toimus täpselt samal ajal, kui Eesti tõstis diislikütuse aktsiisi.
„Sellel on väga otsene seos. Eesti mängis oma diiselkütuse maksutõusuga lõunanaabritele trumbid kätte ja seda on äärmiselt kurb tõdeda. Kui nüüd uus valitsus ei muuda aktsiislangetuse ajutist otsust püsivaks, tekib küsimus, kas autotransport Eestis üldse ellu jääb,“ tõdes ERAA nõukogu esimees Einar Vallbaum saates Ärikliendid roolis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uuringu tellija, Fintruck OÜ juht Raul Mälk, tutvustab Eesti autovedajate konkurentsivõime uuringut põhjalikumat 2. juunil toimuval Autovedajate Aastakonverentsil.
Tutvu programmiga ja pane endi kirja SIIN! Soodushind kehtib veel vaid kuni märtsi lõpuni.
„Kui Leedu suurima transpordifirma konsolideeritud käive oli 2019. aastal 945 miljonit eurot, Läti suurimal vedajal 176 miljonit, Eesti suurimal aga vaid 26 miljonit eurot. Leedu riik teenis 2020. aasta teises kvartalis maanteetransporditeenuste ekspordi ja impordi vahena 625 miljonit eurot, Läti 133, Eesti aga vaid 9 miljonit eurot. Need on numbrid, mis räägivad iseenda eest,“ tõdes teine saatekülaline, kõnealuse uuringu autor, OÜ Lohelend analüütik Harli Uljas.
"Ärikliendid roolis" saadet toetab Neste Eesti, saatejuht on Tõnu Tramm.
Kuula saadet siit:
Eesti mängis maanteetranspordi arenguvõimalused naabritele maha
00:00

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Enimloetud

1
Uudised
  • 10.10.25, 14:21
ELEA korraldab pikemate autorongide demopäeva
2
TOP
  • 25.09.25, 09:25
Autotranspordi TOPi esikohaomanik: turul käib pidev võitlus
3
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
4
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
5
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
6
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Viimased uudised

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele