Rääkisime Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis ootamatutest ja ränkadest reisipiirangutest Suurbritannias ja nende mõjust globaalsele majandusele Euroopa Liidu transpordi peadirektoraadi juhi Henrik Hololeiga.

- Veokijärjekorrad Suurbritannias Kentis pärast seda, kui Prantsusmaa sulges oma piirid.
- Foto: Stephen Lock
Hololei tunnistas Äripäeva raadiole, et Euroopa riigid käitusid lendusid Suurbritanniaga sulgedes kooskõlastamata. "Riikidel on õigus lende sulgeda, kuid see tulnuks teha kooskõlastatult Euroopa Komisjoniga, ehk sellistest otsustest tuleks eelnevalt teavitada. Paraku ka Eesti andis sellest otsusest meile teada alles eile (esmaspäeval, 21. detsembril-toim), ehk päev pärast otsuse langetamist," tunnistas Hololei.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Lisatud Girteka Logisticsi kommentaar
Prantsusmaa peatas ajutiselt transpordi üle Calais' väina, mida ületab 10 000 veokit päevas. Nii Eurotunnel kui ka Doveri sadam on esialgu 48 tunniks suletud, Brexit võib kaubavahetust veelgi keerulisemaks muuta.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.