Seekord on lisaks autosõpradest saatejuhtidele Hindrek Männikule ja Tõnu Trammile stuudios Auto Forte juhatuse liige ja autoturu ekspert Raido Toonekurg.

- Saates "Autosõbrad eetris" analüüsitakse Eesti ja maailma autoturu hetkeseisu, võrreldakse seitsme kuu müüki eelmise aasta sama perioodiga ning ennustatakse, mida toob autonduses homne päev.
- Foto: Erik Prozes
Saates "Autosõbrad eetris" analüüsitakse Eesti ja maailma autoturu hetkeseisu, võrreldakse seitsme kuu müüki eelmise aasta sama perioodiga ning ennustatakse, mida toob autonduses kaasa homne päev.
Toonekure hinnangul on elektriautode turuvallutamise eufooria pisut üle pingutatud ning olemasolevad tehnoloogiad ei kao niipea veel kusagile. Küll aga ennustab ta vanadele jõuallikatele märkimisväärset hinnatõusu keskkonnatrahvide tõttu, millega omakorda doteeritakse elektriautode hinda.
"Elektriauto on täna veel liiga kallis ja ilma dotatsioonideta ei saavuta nad niipea sellist turuosa, nagu kliimalepe ette näeb. Lisaks on ka mitmeid tagasilööke. Näiteks viimastel aastatel toimunud pidev diiselautode "tapmine" on kaasa toonud selle, et bensiinimootorite osakaal on Euroopas kasvanud ning sellega koos ka CO2 pääst. Samal ajal on diiselautod muutunud lämmastikoksiidide ja peenosakeste heitmetelt oluliselt puhtamaks ning tegelikult on saavutatud oodatule pigem vastupidine tulemus," nentis Toonekurg, kelle hinnangul ei ole ka bensiini ja elektri hübriidmootorid suutnud saavutada sama efektiivsust, mis on diiselmootoritel ja see on eriti äriklientidele endiselt kõige soodsam variant.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lisaks lahkavad autosõbrad Nobe rahastamisraskuseid ning toovad välja peamised vead, mis Eesti autotööstuse taastamise käigus valesti on läinud. Antakse soovitusi, kuidas suhelda margiesindustega jpm.
Saadet toetab Vianor.
Kuulake saadet siit:
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.