• ST
  • 27.09.13, 14:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

CM: DSV Transport: 2014. aastal langeb e-kiri faksiga samale tasemele

Infotehnoloogia areng viib olukorrani, et 2014. aastal on e-kiri muutunud veotellimuse esitamiseks sama erandlikuks nagu täna on faks.
Tõruke kinnitas, et kahe aasta pärast liiguvad kõik DSV tellimused ühes üldises programmis, kuigi täna on veel tunda klientide kahtlusi, et ühine programm tähendab logistikaettevõtte eest töö ära tegemist. Üldjoontes on tegu samasuguse süsteemiga nagu internetipank. Pankade eest teevad kliendid Tõrukese ütlusel juba aastaid töö ära, teostades ise pangaülekandeid ja maksekorraldusi. Tegelikult on see aga võimalus koguda ja edastada kõigile ühtmoodi arusaadavat infot. See välistab probleemid, kus seni on vahetatud neli-viis e-kirja olulise infoga ning hiljem selgub, et mõni nädala eest vahendatud oluline infokild on jäänud tellimuse aktsepteerimisel märkamata. „Meie tellimuse esitamise platvorm teeb üheselt mõistetavaks nii tellimuse esitamise hetke kui ka selle tellimusega seonduva olulise info. Peame oluliseks, et vigade vältimiseks ei kirjutata töö teostamiseks tähtsaid andmed mitmeid kordi ümber, vaid sisestatakse kliendi poolt ja veokorraldaja tegeleb tootmisega. Usume, et reaalajas ühise programmi põhiselt suhtlemine on parim lahendus kvaliteetseks ja kiireks klienditeeninduseks,“ selgitas Tõruke.
2013. aasta on Tõrukese sõnul olnud DSV Transpordi jaoks erinevaid pöördeid pakkuv. „Esimene poolaasta oli mahtude osas enam-vähem selline nagu mullu planeerisime – oleme püsinud tagasihoidliku kasvuga eelarve piires. Hetkel ei näe õhus märki, mis võiks seda kurssi vääratada. Uueks aastaks oleme valinud ettevaatliku lähenemise – tuleb endale aru anda, et oleme tihedalt seotud lähiturgudega ning kahjuks pole Soome ja Rootsi majandusseisud hetkel väga julgustavad,“ rääkis ta ja lisas, et samas on palju avaldatud arvamust, et Euroopas on majandussurutise põhi möödas ja see võiks panna end veidi tugevamalt tundma.
Lähiaastail mõjutab ettevõtteid tööjõukulude kasvKuna majandusseis on keerukas, kuid omanike ootused suured ja kasvule orienteeritud, tuleb ettevõtte juhtidel ja omanikel esitada endale küsimus: mida teha uuel aastal teisiti ning kuidas olla edukam?  Kuidas DSV Transport oma tugevusi esile toob?
„Anname aru, et lähiaastatel saame olema mõjutatud tööjõukulude kasvust ehk selge on, et peame otsime täiendavaid võimalusi oma töö efektiivsemaks muutmiseks. Oleme astunud mitmeid samme, et muuta oma protsesse automatiseeritumaks, mis ühelt poolt suurendab meie saadetiste käsitlemise võimekust, teisalt vähendab oluliselt inimfaktorist põhjustatud vigade  arvu,“ selgitas Tõruke.
DSV Transpordi jaoks tähendab automatiseerumine klientide ja partnerite suuremat kaasatust protsessi ning nii ollakse grupi ja ka kohalikul tasandil loonud IT-lahendusi, mis võimaldavad klientidel teha tellimusi otse süsteemis, mitte enam telefoni, e-kirja või faksi teel. Lisaks on arendatud välja Track & Trace teenus, mis võimaldab jälgida saadetise teekonda .
„Erinevalt kullerfirmadest on transpordifirmad saanud seni töötada turul väga vabade vahenditega, kuid nüüd on kullerfirmade hea mõju jõudnud ka teiste logistikaettevõteteni.  Järgmise aasta  lõpuks peaks olema meie saadetiste puhul näha kõik liigutused alates kauba pealevõtmisest kliendi juurest ja vaheterminali laadimisest kuni lõppkliendile kätteviimiseni. Integreeritud tellimissüsteemi järgi saab iga klient oma kauba kohta infot reaalajas ja otse meie ühisest programmist,“ selgitas logistikadirektor.
Transpordiettevõtete tulevik on muutuda rohkem teenuste pakkujateksTänavu augustist tuli DSV turule uue teenusega – Daily Pallet, ehk igapäevane kaubaaluse transport Euroopa Liidu riikide vahel. „Tavaliselt on kauba igapäevane liigutamine rohkem kullerite ja kirjateenuse pakkujate teema ning maanteetranspordi kaubasaadetiste pealevõtmisel ja kohaletoimetamisel on pigem suurem ajavahe. Uue teenusega ei paku me konkurentsi kulleritele, sest tegemist pole ekspressteenusega, kuid siiski saavad kliendid arvestada, et igapäevaselt väljuv kaubaauto viib teie kauba üle Euroopa kohale viie päevaga,“ selgitas Tõruke.
Suurima lisandväärtuse teenusele annab saadetise sihtpunkti jõudmise täpne päev, mille tagavad täpselt paika pandud veograafikud terminalide vahel. See on suurepärane lahendus ettevõtjale, kellel on vaja tagada täpsed tarned oma kliendi tootmisesse või müügisaali. Kuna veoahela iga lõik on ajaliselt täpselt määratletud, siis võimalikest kõrvalekalletest annab süsteem märku ning on võimalik kasutusele võtta alternatiivsed lahendused hilinemise vältimiseks ja kliendi eelinformeerimiseks.
Lisaks on leitud suur potentsiaal Türgi näol. Eesti ja Türgi vahel käib iganädalane regulaarne kaubaveoliin. Tõruke usub sellele liinile väga suurt tulevikku, sest suudetakse pakkuda konkurentsivõimelist hinda ning head tarnekindlust. „Oleme teinud meie Türgi kontoriga kokkuleppe, et transpordi kontrollija on Eesti pool. See on väga oluline meie klientide jaoks just eelkõige teenuse arusaadavuse ja usaldusväärsuse poolest, seda veoliini teenindavad kindlad vedajad ja autojuhid, mis tagab veograafikust kinni pidamise ja õigeaegsed tarned. Väljumised DSV Istanbuli terminalist on igal laupäeval ning kaubad jõuavad Tallinnasse järgmisel reedel,“ ütles Tõruke.
Ta lisas, et on hea näha, kuidas klientide teadmised kaubaveost ja riskidest on aja jooksul suurenenud. Mida ajas edasi, seda enam on transpordiettevõtete tulevik muutuda teenustpakkuvateks ettevõteteks. Selle tõestuseks lõi DSV Transport eelmisel aastal oma kindlustusettevõtte, et pakkuda klientidele mugavat veosekindlustusteenust. Seni pakkusid seda küll ka seltsid, ent kuna tegemist on spetsiifilise tootega, olid nende pakutud hinnad sageli suhteliselt kõrged. Nüüd on võimalik kindlustuskaitse soetada kohe koos veotellimusega ja väga soodsatel tingimustel.
„Jah, kliendile võib tunduda kummaline, et kuidas vedaja ei vastuta veoks võetud kauba eest! Aga olgem ausad – meie veame pakkeühikuid, mis hõivavad veovahendist teatud ruumi, teadmata alati detailselt, mis pakkide sees on või milline on nende väärtus. Ja sageli ei kata veohinna sisse kuuluv CMR-kindlustus kõikide kaupade väärtusi, ent kes teeb, sellele juhtub. Lisakindlustusega on klientidel kindlam tunne ning lihtsam asju ajada, kui midagi tõesti peaks viltu minema. Oma raha ja vara kaitsmine on igati mõistlik tegevus,“ kõneles Tõruke.
DSV Transport pakutava kindlustusteenuse hind on kuni 5500-eurose tavakauba puhul 16 eurot ning läbi e-teenuste vormistatult maksab  kindlustus  alates 15 eurot kaubaväärtusele kuni 15 000 eurot. Omavastutus kindlustusteenusel puudub.
DSV Transport AS loodi 1994. aastal ja on tänaseks Kopenhaageni börsil noteeritud Taani kontserni DSV A/S 100% tütarfirma Eestis. DSV-l on esindusi 60 riigis. Ettevõtte põhilisteks tegevusvaldkondadeks on rahvusvaheliste ja siseriiklike kaubavedude korraldamine ning kõikide sellega kaasnevate teenuste pakkumine, nagu kaupade ladustamine, tolliformaalsuste korraldamine, kaupade kindlustamine jne.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele