GPS-teenuse abil on võimalik tuvastada ja lõpetada juhuslik või sihilik tööaja, kilomeetrite või kütuse raiskamine. Suvel toob Oskando turule uue funktsionaalsuse, mis annab võimaluse hoida kuludelt kokku järgmised 10%.
Kes on viimase kümnekonna aasta jooksul sõidukujuhi lõppastme koolituse läbinud, teab, et ökosõidu all peetakse silmas võimalikult sujuvat auto käsitsemist. Eesmärk on kütuse kokkuhoid. Õpitut rakendatakse siiski pigem isikliku autoga ning märksa vähem ettevõtte sõidukiga sõites. Põhjuseks on rahaline sõltumatus - kütuse- ja remondikulu ei maksa juht omast taskust. Ka tööandja võtab seda tihti paratamatusena, kuna käitumist, mida ei saa mõõta, ei saa ka parandada.
Sõidustiili analüüs kaardilIga liigne kiirendus tarbib ülemäära kütust, iga liigne pidurdus annab põhjuse järgmiseks kiirenduseks. Nüüd on võimalus neid juhtumeid SeeMe uue funktsionaalsuse abil näha nii kaardil kui ka analüüsida aruandluse kaudu.
Kõik juhtumid, kus on tuvastatud liigne kiirendus, pidurdus või pööre, kuvatakse kaardil eristuvat värvi punktiga.
Toodud näites peaks tähelepanu pöörama reale “sõidustiil”, kus on näha, et vasakpoolsel pildil on toimunud liiga jõuline pidurdus ning parempoolsel liiga aktiivne liikumine kurvis.
Aruandeid on kaks - üks, mis võimaldab vaadata auto ökosõidu juhtumite arvu päevakaupa ning teine, mis summeerib valitud perioodi peale kokku kõik juhtumid ning värvib keskmisest tublimad sõidukid roheliseks ning kehvemad punaseks.
Suur väärtus ettevõttele minimaalse investeeringuga
Lisaks kütuse kokkuhoiule on põhjust oodata ka sõiduki hoolduskulude langemist, sest kui juhid järgivad ökosõidu põhimõtteid, saavad vähem vatti ka pidurid, veermik, mootor ja käigukast. Samuti, kui sõiduk on kaetud firma sümboolikaga, pole sugugi tähtsusetu, et mõni agressiivse sõidustiiliga juht liikluses silma torkab ning niimoodi ettevõtte mainet kahjustab.
SeeMe ökosõidu võimalused annavad sõidukipargi juhile väga lihtsalt juurutatavad vahendid autode ja juhtide sõidustiili kontrollimiseks ning korrigeerimiseks. Ja mis kõige etem - investeering selleks on minimaalne. Puudub vajadus paigaldada kalleid lisaseadmeid, sest kogu vajalik on peaaegu igas tänapäevases GPS-seadmes juba olemas.
Kalmar Meidla, Hansabuss AS
Kliendikommentaar
Hansabuss pakub reisijatele kvaliteetset ja mugavat teenust, mille üheks tähtsaks mõõdupuuks on turvaline sõit. Määrava tähtsusega on meile kaasliiklejate arvamus, kuidas käituvad meie bussijuhid liikluses. Selle tarbeks on vaja koguda ja mõõta erinevat laadi infot.
Oleme tänaseks juhtide sõidustiili analüüsinud umbes poole aasta jagu. Põhjalikum kokkuvõte otsestele kuludele (kütus ja bussi remondikulud) on veel koostamisel, kuid mis puudutab juhtide sõidustiili, siis paranemine selles valdkonnas on aruandlusest juba selgelt näha.
Kui esialgu kohtasime juhtide poolt veidi vastumeelsust jälgimisseadme paigaldamise üle, siis nüüd on enamvähem kõik osapooled mõistnud, et see käik tehti ettevõtte edukuse ja läbipaistvuse tõstmise eesmärgil ning tänasel päeval pole harvad juhud, kui bussijuht tuleb ise peale tööpäeva kontorist läbi ning küsib, et kuidas tal läks.
Loomulikult annab GPS-tarkvara veel ka muud töös olulist infot - nii teeninduse poole peal saabumis- ja lahkumisaegade kohta kui ka üldise töökorralduse osas. Näiteks on hõlbus juhtida tähelepanu liigsetele jõudeaegadele või ülemäärasele sõidukiirusele.
Artikli ilmumist toetas OÜ Oskando
Seotud lood
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.