Gerli Ramler • 9. aprill 2013
Jaga lugu:

CM: Eesti sadamatel on õige aeg kasvatada kaubavahetusest Venemaa ja Kesk-Aasiaga

Paldiski Lõunasadamas logistikaga tegeleva Mann Lines OÜ juhi Tiit Aruse hinnangul oleks Eestil  potentsiaali suurendada kaubavahendust Kesk-Aasia, Venemaa ja Euroopa vahel.

Nelja ro-ro ning kolme konteinerlaevaga ülemaailmsete jaotuskeskuste vahel opereeriva Mann Lines laevaliini suurim ekspordisuund Eestist on hetkel Inglismaa. „Peterburi sadamatel on kaubavahetus Euroopaga järk-järgult kasvamas ning sellest trendist võiksime kasu saada ka meie,“ ütles Arus.

Mann Lines Ltd opereerib ro-ro kaubalaevadega Inglismaa, Beneluxi, Saksamaa, Hispaania, Venemaa, Eesti ja Soome vahel ning konteinerlaevaliiniga Lääne-Euroopa, Kaliningradi ja Riia suunal. Ülemaailmne kaupade import- ja eksportkaupade laialivedu toimub Saksamaal asuva Bremerhaveni ja Belgia Zeebrugge sadamate kaudu.

Mann Lines OÜ ekspordist hõlmab suurema osa Inglismaale veetav puit-, puidutooted ja konteinerkaubad, põhiliste importartiklitena võib üles lugeda tehnikaseadmed, uued sõiduautod, veoautod, treilerid, konteinerid ja erinevat sorti masinad.

„Meie ekspordist moodustavad Eesti tooted umbes 90% ja mingil määral veame ka Läti ning Venemaa toodangut. Impordist on aga 70% transiit Kesk-Aasta raudtee ja Venemaa maanteetranpordi suunas,“ selgitas Arus ja lisas, et Mann Lines laevad tegelevad rohkem projektkaupade vedamisega, kuna ro-ro tüüpi laevad võimaldavad saata kauba ühest alusest kuni ülisuurte ning erinevate gabariitidega masinate ja seadmeteni välja ning seda kiire ning operatiivse peale-, maha- ja ümberlaadimisega.

Modernsed, kiired ja turvalised ro-ro-laevad võtavad peale kuni 7,2 meetri kõrgust kaupa, kusjuures aluste rambid on ehitatud vastu pidama ka üle 200-tonniseid treilereid. Kuna tegemist on kõrge jääklassilaevadega, saab nendega sõita aasta läbi.

Paldiski sadam on ro-ro laevadele ideaalne

„Paldiski sadam on sisuliselt Eesti ainus ro-ro sadam ning oleme teenusega väga rahul,“ kiitis Arus Paldiski Lõunasadama teenindust. „Terminalil on suurepärane kogemus kaupade käsitlemisel, nad on paindlikud ja kliendisõbralikud ning alati valmis ladusaks koostööks.“

Mann Lines pakub lisaks ro-ro tüüpi ja konteinerlaevade logistikale kõikides oma harukontorites või vastavalt sadamale partnerfirmade kaudu kõiki transpordiga seonduvaid kohalike teenuseid nagu tollimaaklerlust, kaupade ladustamist kui ka ette- ja järelvedu.

1956. aastal loodud emaettevõtte kontorid asuvad lisaks Eestile Inglismaal, Saksamaal, Hollandis, Poolas, Lätis, Soomes ja Venemaal. 2012. aastal oli laevafirma käive 85 miljonit eurot.

 

Artikli ilmumist toetas Mann Lines OÜ

www.mannlines.com

Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Roberta Lupp
Roberta LuppLogistikauudised.ee sündmusedTel: 5331 0510roberta.lupp@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee