Kersten Kattai: kliimaeesmärgid on vedajatele segased ja sarnanevad pigem rohepesuga
Rohe-eesmärkidest tulenevalt on hetkeseis vedajate jaoks udune ning ettevõtetel on raske, et mitte öelda võimatu aru saada, mis suunas liikuda. Milline on riigi pikemajalisem plaan CO2 heite vähendamise meetmetele transpordisektoris? Mobiiluspaketiga kaasnevad tühisõidud sarnanevad aga pigem rohepesuga, nendib Autoettevõtete Liidu tegevjuht Kersten Kattai.
Transpordisektoris on töine ja ootusärev õhkkond. Tihedas rahvusvahelises konkurentsikeskkonnas tuleb tellimuste saamiseks pingutada. Suund on hoida olemasolevaid kliente ja töömahtu. Mobiilsuspaketiga seatud kohustuslikeks kojusõitudeks püütakse leida veetavat kaupa, et mitte tühjalt sõita. Siiski on need sõidud tihti nn rohepesu, kus tühi auto sõidab tühjusesse. Samas ajal seame Euroopa-üleseid sihte, kuidas heitmeid vähendada.
Autovedajate esindusorganisatsioonid ja kütusesektorit esindav Eesti Õliühing esitasid riigile omapoolsed ettepanekud kliimaeesmärkidega edasi minekuks ning loodavad, et ettevõtjate hääl saab riiklike seisukohtade koostamise juures kuuldavaks.
Transpordisektori esindusorganisatsioonid on sõnumite efektiivsemaks edastamiseks pannud seljad kokku, et hääl kaugemale kostuks, kuid see pole kuigi palju aidanud, selgub saatest „Lavajutud“.
8 ettepanekut riigile maanteetranspordi arendamiseks
Autotranspordi kohta pole sõnagi praegustes valimisprogrammides ja vähe leiab selle kohta ka transpordi- ja liikuvuse arengukavas, rääkis Eesti Autoettevõtete Liidu juht Kersten Kattai autovedajate aastakonverentsil ja tegi 8 ettepanekut maanteetranspordi edaspidiseks arendamiseks.
Eesti Transporditöötajate Ametiühing (ETTA) ja Autoettevõtete Liit alustavad 27. veebruaril läbirääkimisi kehtiva sõitjateveo üldtöökokkuleppe palgatingimuste osaliseks muutmiseks. Olulise muudatusena kavandatakse läbirääkimistel leppida kokku uues töötasu alammääras.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.