• 27.09.11, 09:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autovedajad uueks masuks valmis

Pärast kiiret kasvamist eelmisel ja tänavusel aastal vedajad järgmiselt aastalt nii suurt edu ei oota. Suuri vapustusi kasvu mandumine veoturul kaasa ei too.
Eesti transpordisektor on eelmise masuga optimaalseks kujundatud. Ametlikke teadaandeid jälgides on märgata, et pankrotid ja likvideerimised on viimase aastaga kaotanud turult iga kuu ligikaudu kümme veofirmat.
Nõudlus on kasvanud, kuid saledama joone võtnud veofirmasid ei ole see jõudnud uuesti rikkuda. Suurenenud nõudlus on tõepoolest käibe kosumise kaasa toonud, kuid kasumi puhul võib öelda, et see on kerkinud hüppeliselt. 50 suuremal autotranspordifirmal kasvas see kokku üle 80%. Järelikult ei ole ettevõtted oma kulubaasi uuesti suureks jõudnud ajada. Et kasum just kulude kokkuhoiust kasvas, võiks toetada ka autovedajate tavapärane jutt, et hinda ei ole tihe konkurents neil lubanud tõsta.
Ettevaatlikku joont kulude kasvatamisel autotranspordisektoris jätkatakse. Lextransi juhatuse esimees Sven Aria ütles Äripäeva infolehele Transport ja Logistika, et tööjõukulusid ei ole järgmisel aastal võimalik suurendada. Kauritel Transpordi juhatuse liige Piret Kram tööjõukulu kasvust pääsu küll ei näinud, kuid märkis, et see piirdub maksimaalselt 7-8%ga. Selline kulude suurenemine ei tohiks üle jõu käivaks osutuda ka juhul, kui Eesti ekspordi kasv tõepoolest mõneks ajaks seiskub.
Investeerimine on uue võimaliku majandusliku seisaku ajal autovedajatel jälle kivina kaelas ja tekitab turul veoteenuse ülepakkumise. On tõsi, et investeeringud on tänavu kiirelt kasvanud. Eelmises Logistikas ilmunud haagiste turu ülevaates selgus, et tänavu oli juba esimese kuue kuuga uute haagiste müük kogu eelmise aasta müüki pea kaks korda ületanud. Samast tabelist nähtub ka, et tippaastale 2007 jääme ikka veel uute haagiste soetamisel pea viiekordselt alla.

Seotud lood

Uudised
  • 26.09.11, 17:12
Kasumi teenimine osutus vedajatel käibe kasvust raskemaks
Kasumi teenimisega kõik ettevõtted eelmisel aastal nii hästi hakkama ei saanud kui käibe kasvatamisega.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
2
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
3
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
4
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
5
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
6
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele