• 01.08.25, 10:16

Omniva hoiatab: levima on hakanud uus õngitsuskiri

Viimaste päevade jooksul on Omniva poole pöördunud palju inimesi, kes on saanud petturitelt pildil oleva õngitsuskirja. Kuna õngitsuskirjad levivad laialt, jõuavad need mõnikord ka klientideni, kes on parasjagu tõesti Omnivalt või teistelt pakifirmadelt saadetist ootamas.
Omniva hoiatab: levima on hakanud uus õngitsuskiri
Omniva teatel ühtegi andmeleket ei ole tuvastatud, kuid kindlasti kutsutakse inimesi üles olema tähelepanek. Kuidas Omniva nime ära kasutavaid pettuseid ära tunda ja tegelikest pakiteadetest eristada?
Enamik pettuseid algab kas telefonikõnest ennast Omniva töötajaks nimetava sujuva venekeelse jutuga petturilt või siis näiliselt Omniva nimelt saabuvast SMS-ist või e-kirjast, kus palutakse klikkida sõnumis olevale lingile.
Enamasti üritavad petturid öelda, et sulle on pakk või tähitud kiri, kuid selle kättesaamiseks on vaja ennast identifitseerida, andmeid täiendada või tasuda väike rahasumma, näiteks 3.80 kohaletoimetamise tasu või tollimaksu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ostu-müügi keskkondades (näiteks Facebook Marketplace’is) levib aga pettus, mis algab sellest, et libakonto omanik soovib osta mõnda sinu poolt müügis olevat eset, kuid eseme eest maksta soovib ta läbi „Omniva teenuse“, mille jaoks tuleb sisestada liba-Omniva lehele oma pangaandmed.
Mis iganes lugu petturid parasjagu kasutavad, on kõigi seesuguste pöördumiste lõppeesmärk viia inimene selleni, et ta annaks petturitele oma isikuandmeid, krediitkaardi andmed või laseks petturid PIN1 ja PIN2 koodide abil oma pangakontole ligi, et varastada raha – oluliselt enam, kui esialgselt mainitud paar-kolm eurot.
Siit leiad kuus olulist erinevust, mille järgi päris pakifirmal ning petturitel vahet teha.
Kuidas eristada pettuseid päris pakiteadetest?
1. Omniva ei alusta kõnet vene ega inglise keeles. Omniva Eesti klienditeenindajad on valmis suhtlema eesti, inglise ja vene keeles, kui klient seda soovib, kuid kõik Omniva Eesti klienditeenindajad räägivad ka eesti keelt ning alustavad oma pöördumist eesti keeles. Petturid aga ei räägi enamasti üldse eesti keelt, nad alustavad kõne vene või harvem inglise keeles ning keelduvad eesti keeles rääkimisest.
2. Omniva kirjutab sulle korrektses eesti keeles. Pettuseid on tihti lihtne ära tunda vigase kõnepruugi järgi, sest paljud petturid ei räägi tegelikult eesti keelt ning on sõnumi koostamiseks kasutanud automaattõlget.
3. Omniva ei küsi telefoni või sõnumi teel panga- või iskuandmete edastamist ega maksete teostamist. Omniva ei küsi kunagi telefonis kliendi krediitkaardiandmeid, panga kasutajanime, PIN1 või PIN2 koodi ega mingeid muid pangaandmeid. Omniva ei palu kliendil telefoni teel makseid kinnitada. Samuti ei palu Omniva kliendil telefoni või SMS-i teel edastada isikuandmeid, näiteks isikut tõendava dokumendi koopiat. Seda teevad ainult petturid.
4. Omniva kasutab domeene Omniva.ee, Omniva.lv ja Omniva.lt. Ka Omniva võib paluda täiendada paki kättesaamiseks andmeid või maksta tollitasu, kuid sellisel juhul suuname kliendi Omniva iseteenindusse, mille aadress lõpeb kas Omniva.ee Eestis, omniva.lv Lätis või omniva.lt Leedus. Kui link, kuhu sind üritatakse suunata, viib muusse domeeni, siis on tegemist petturite tehtud libalehega. Petturid võivad libalehti luues kasutada ära Omniva nime, kuid nad ei saa kasutada õiget Omniva domeenilõppu.
Eesti iseteeninduse aadress, kus saab päriselt pakiandmeid täiendada ja tollimaksu tasuda, on minu.omniva.ee (domeen on omniva.ee).
Petturid kasutavad aga seesuguseid aadresse nagu omniva.myshipment.com (domeen on myshipment.com), või kohaletoimetamine-pakett.email.ink, (domeen on email.ink), jmsKa Omniva e-kirjad tulevad aadressidelt, mis lõppevad meie domeeninimega– kas @omniva.ee, @omniva.lt või @omniva.lv.
Petturid kasutavad aga seesuguseid meiliaadresse, mis lõppevad näiteks @omnivapackages.com – see ei ole Omniva domeen. Viimane õngitsuskiri on koguni .fr lõpuga, mis viitab Prantsusmaale.
5. Kui sa ei ole pakki saatnud ega tellinud, siis on tõenäoliselt tegemist pettusega. Petturid ei tea, kes on päriselt parasjagu pakki ootamas. Nad sihivad huupi kõiki inimesi, lootes juhuslikult tabada neid, kes on ka tõesti pakki ootamas ja lähevad seega hõlpsamini õnge. Seega kui sulle saabub teade pakist, mida sa ei ole tellinud ega oodanud, kuid mille eest sul palutakse maksta mingit sorti kättesaamistasu, on tegemist pettusega.
6. Omniva teab sinu paki andmeid, kuid petturid ei tea. Vahel tabavad petturid juhuse tõttu ka neid inimesi, kes on tõesti Omnivalt pakki ootamas. Vahe on aga selles, et Omniva teab paki andmeid – mis on saaja ja saatja telefoninumber või nimi, kust kuhu pakk liigub. Petturid ei tea sinu päris paki kohta mitte midagi. Nad ei suuda vastata küsimusele, mis pakist jutt käib. Kui saad väidetavalt Omnivast sõnumi, mis sisaldab pakikoodi, kuid kahtlustad pettust, siis Omniva kodulehel või iseteeninduses saad kontrollida, kas sellise koodiga saadetis on olemas.
Kui kahtled saadud kõne või teate õigsuses, pöördu Omniva poole e-posti aadressil [email protected] või telefonil 6616616 ja küsi julgelt üle!

Seotud lood

Uudised
  • 16.07.25, 11:36
Omniva sõlmis kaubandushiiuga eksklusiivse diili
Omniva on sõlminud strateegilise partnerluse Euroopa ühe suurima moe-e-kaubanduse ettevõttega Zalando. Alates sellest kuust on Omniva Zalando ainus viimase miili tarnepartner Eestis, Lätis ja Leedus, teenindades kogu piirkonna tellimusi oma ulatusliku pakiautomaadi- ja kullerivõrgustiku kaudu.
Uudised
  • 27.06.25, 11:07
Kogukonnaautomaadid on kohal – tuleviku postiteenus jõudis Põlvamaale
Omniva paigaldas koostöös Põlvamaa Partnerluskoguga kümnesse Põlvamaa külla uue põlvkonna kogukonnaautomaadid, mis ei vaja elektri- ega internetiühendust ning mida saavad soovi korral kasutada kõik kohalikud inimesed ja pakifirmad. Sügisel alustab Omniva kogu Eestit katva kogukonnaautomaatide võrgustiku rajamist.
Uudised
  • 20.06.25, 11:22
Omniva tõi üleilmselt posti- ja pakilogistika auhinnagalalt koju kaks esikohta
Äsja lõppenud 26. maailma posti- ja pakiveo valdkonna tippauhindade jagamisel – World Post & Parcel Awardsil– pärjati Eesti riigiettevõte Omniva tervelt kahe üleilmse tunnustusega.
Uudised
  • 13.06.25, 10:55
Omniva ühendab maakondlikud postkontorid sammhaaval jaotuskeskustega
Tarbijate muutunud harjumustega kohanemiseks alustab Omniva sel suvel maakondlike postkontorite liitmist maakondlike jaotuskeskustega.
  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 08:58
Nutikas ja maksuvaba valik kauba vedamiseks
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.

Enimloetud

1
Majandustulemused
  • 30.07.25, 11:52
Selveri lahkumine viis Smarten Logisticsi miinusesse, kuid muutis sisemiselt tugevamaks
2
Uudised
  • 30.07.25, 10:36
Skandaal Poolas: logistikahiide süüdistatakse rohepesus, teiste seas DPDd ja DHLi
Kui kasvõi üks DHLile ja DPDle esitatud süüdistustest kinnitust leiab, ähvardab ettevõtteid kahe peale kokku 23 miljonit eurot trahvi
3
Uudised
  • 23.07.25, 12:30
Logistikasektori palgaraport | 2025. aasta I kvartal
Vaata, kui palju teenisid logistikajuhid, autojuhid, tõstukijuhid ja teised valdkonna võtmetegijad.
4
Arvamused
  • 31.07.25, 13:01
Erkki Ots: Eesti autoturg on tagasi nõukaajas, autoomanikku peetakse kulakuks ja pursuiks
5
Uudised
  • 30.07.25, 15:43
Lux Expressi tegevjuht: “Palume vabandust!”
6
Uudised
  • 31.07.25, 14:55
Rail Baltica peamist logistilist sõlmpunkti hakkab ehitama TREF Nord

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele