Eesti konteinerterminalides käib aktiivne kaubavahetus.
Foto: Liis Treimann
“Eesti konteinerite kaubavahetus on üldiselt praegu väga aktiivne ja mahud on üsnagi head,” kinnitas Riia Sillave, kes juhib Muuga sadama konteinerterminali opereerivat firmat HHLA TK Estonia.
ÜRO kaubanduse ja arengu organisatsioon (UNCTAD) väljendas muret Trumpi tollipoliitika pärast, hoiatades, et kogu maailma majandus on liikumas majanduslanguse suunas ja kaubanduspoliitika ebakindlus on ajalooliselt kõrgeimal tasemel.
Logistikasektorit digitaliseeriv Eesti idufirma MyDello alustas ulatuslikku laienemist, sisenedes Norra, Soome, Taani, Hollandi, Poola ja Saksamaa turule. 2026. aasta lõpuks plaanib nüüdseks ka jooksvasse kasumisse jõudnud idufirma tegutseda vähemalt kahekümnes Euroopa riigis.
Samal ajal kui eestlaste Tallink teatab kaubaveomahtude pidevast langusest, teatab Eckerö Line täpselt vastupidisest: kaubaveo turuosa kasvas Soome ettevõttel mullu jõudsalt, jõudes 2024. aasta lõpuks ligi 40% suuruse turuosani.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.