Omavalitsused ootavad riigilt teede korrashoiuks suuremat tuge
Taristuehituse Liidu poolt erinevaid regioone esindavate kohalike omavalitsuste seas läbiviidud uuring näitab, et omavalitsused ootavad riigilt senisest suuremaid investeeringuid teede korrashoidu, säilitamisse ja arendamisse.
Eesti vajab KOVide haldusalas tolmuvaba katet enam kui 9000 km teid ja tänavaid.
Foto: Rivo Sarapik
Uuring keskendus Eesti eri regioonide kohalike omavalitsuste (KOV) rahulolule oma piirkonna teede olukorraga ning tõi esile mitmed kriitilised kitsaskohad. „Kohaliku teedevõrgu remondivõla ehk mahajäämuse suurus oli juba 2022. aastal hinnanguliselt 3,6 miljardit eurot.
2025. aastal teeb Transpordiamet teetöid kokku 1325 kilomeetril, mida on üle 200 kilomeetri enam kui eelmisel aastal. Sealhulgas jätkuvad tööd kõigil varem alustatud ehitusobjektidel. Teehoiule on tänavu eraldatud 168 miljonit eurot.
Taristuehituse Liidu hinnangul on Transpordiameti värske analüüsi tulemused tugev kinnitus riigi teedevõrgu hoiu alarahastusest ja et see on oluliselt suurem kui siiani arvestati.
Taristuehitaja KMG OÜ suunab ligi 500 000 eurot oma Põhja- ja Kesk-Eestit teenindava asfalditehase uuendamisse, suurendades sellega ettevõtte võimekust asfalti taaskasutada. Tehase moderniseerimisega jõutakse lõpule maikuus, mis võimaldab uudse koostisega asfalti pakkuda juba käesoleval ehitushooajal.
Alates 1. detsembrist 2024 kehtib Eestis muudetud liikluskindlustusseadus, mis laiendab kindlustuskohustust ka paljudele seni vabastatud töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema omadustest ja liikumisviisist.