Lennuliiklusteenindus vahetab välja Tallinna radari
Lennuliiklusteeninduse AS vahetab välja Tallinna radari ja uuendab ettevõtte seiresüsteeme. Uus tipptehnoloogia toetab sujuvat lennuliikluse korraldamist ja energiajulgeolekut.
Tööde esimeses etapis pandi tänasest seisma Tallinna radar, et vahetada see sügiseks välja uue vastu.
Foto: Lennuliiklusteeninduse AS
Tööde esimeses etapis pandi tänasest seisma Tallinna radar, et vahetada see sügiseks välja uue vastu ning kaas ajastada radarihoone. Vahepealsel perioodil tehakse koostööd mitmete kohalike ja rahvusvaheliste partneritega, et tagada ohutu ja kvaliteetse teenuse osutamine.
Lennuliiklusteenindus asub kaasajastama õhuseiresüsteeme, et toetada Eesti energiajulgeolekut ja soodustada rohelise energia kasutust. Selle tulemusena saab tulevikus ehitada kõrgemaid meretuuleparke Riia lahes ja Eesti saartel.
GPS häiringute vastu lennunduses on leitud leevendus Lennuliiklusteeninduse maapealsete kaugusemõõtjate näol, mis pakuvad GPS side probleemide korral alternatiivset navigatsioonivõimalust ka madalamas õhuruumi osas. See on ka põhjus, tänu millele said taastuda Finnairi Helsingi-Tartu liinilennud.
Tallinna lennujaam on nüüdsest sertifitseeritud CAT II lennujaamana, mis võimaldab alates 12. aprillist varasema minimaalse 550meetrise rajanähtavuse asemel maanduda nüüd ka minimaalselt 300meetrise rajanähtavusega ning pilvekõrgusega 30 meetrit.
Paremaks lennuliikluse turvalisuse tagamiseks uuendab Lennuliiklusteenindus navigatsioonivõrgustikku ja võttis kasutusele täiendavad kaugusemõõtjad. Need on alternatiiviks GNSS-signaalil põhinevale süsteemile, mille alla kuulub ka GPS.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.