Paremaks lennuliikluse turvalisuse tagamiseks uuendab Lennuliiklusteenindus navigatsioonivõrgustikku ja võttis kasutusele täiendavad kaugusemõõtjad. Need on alternatiiviks GNSS-signaalil põhinevale süsteemile, mille alla kuulub ka GPS.

- Piloodid saavad lennuki asukohta määrata ka maapealsete majakate abil.
- Foto: Andras Kralla
„Üle Eesti on paigaldatud viis uut maapeal asuvat kaugusemõõtjat, mis annavad piloodile võimaluse positsioneerida oma asukohta ka siis, kui GNSS süsteemiga side puudub,“ ütles Lennuliiklusteeninduse AS juht Ivar Värk. „Lennuohutuse mõttes on tegu olulise sammuga, mis tekitab võimaluse valida erinevate alternatiivide vahel.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.