Täielik kontroll Vene-Eesti piiril: kahtluse korral läheb asi tõsiseks
Rangemaks muutunud tollikontroll tähendab keskmisele piiriületaja varasemast veidi suuremat ajakulu, aga salakaubaveo või Venemaa-vastaste sanktsioonide rikkumise kahtluse korral läheb asi tõsiseks.
Kahtluse alla sattunud veosega autod ootavad tolli otsust.
Foto: Nikolai Andrejev
Eraisikute jaoks ei ole muudatused nii suured, vedajatele tähendab uus kord tõsisemat dokumentide kontrolli ja auto röntgenit. Ja kui tollitöötajatel tekivad kahtlused, tuleb auto tühjaks laadida ning selle peab korraldama ja kinni maksma deklarant ise.
Kontrolli hakatakse karmistama juba alates 8. augustist
Peaminister Kristen Michali sõnul tuleb Eestil teha kõik selleks, et takistada sanktsioneeritud kaupade vedu läbi Eesti ning rõhutas vajadust minna üle täielikule tollikontrollile kõikidele Vene Föderatsiooni suunduvatele inimestele ja kaupadele.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks, on Setomaa vallajuhid ajanud tigedaks: Koidula piiripunktis on elavas järjekorras umbes 300 veokit ja ööseks piiripunkti sulgemisel on selgelt negatiivsed tagajärjed kogu piirkonnale, seisab vallajuhtide saadetud pöördumises.
„Vaat see on saladus,“ ütleb inimene, kes müüb Eestist saadud kaupa Venemaa veebipoes. Ta ei ole nõus vastama, kuidas kaup praegu Eestist üle piiri jõuab.
Transpordifirmad Gold Solution ja Leolart.com tarnisid Venemaale kaitsevarustuse tarnija jaoks seadmeid. Aga nad ütlesid Delovõje Vedomostile, et see kõik käis seaduse piires ja Eesti võimude loal.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.