Tööpingid Venemaa kaitsetööstuse tarnijale: loaga ja kontrolli all
Transpordifirmad Gold Solution ja Leolart.com tarnisid Venemaale kaitsevarustuse tarnija jaoks seadmeid. Aga nad ütlesid Delovõje Vedomostile, et see kõik käis seaduse piires ja Eesti võimude loal.
Eesti ekspediitorid vedasid Itaalia varustust Peterburi ühe kaitsetööstusega koostööd tegeva ettevõtte jaoks.
Foto: Midjourney
„Balti riikide ettevõtted osutavad sageli logistika- ja transporditeenuseid, varustades Venemaa kaitsetööstuse alltöövõtjaid Euroopa tootjate toodanguga. Nii veavad Gold Solution OÜ ja Leolart.com Tallinnast Itaalia kaupu Pumori-Severo-Zapadi jaoks,“ seisab The Insideri uurimises „Tankid sanktsioone ei karda. Millised lääneriigid aitavad Venemaal toota Armatat ja Prorõvi?
Euroopa Liit võttis 18. detsembril vastu uue sanktsioonipaketi, millega kehtestatakse täiendavad piirangud Venemaa majandusele ning sanktsiooninimekirja lisatakse 147 isikut ja ettevõtet.
Eesti raudteedel võib endiselt kohata sanktsioonide all olevate Venemaa ettevõtete logodega vaguneid. Kuid see ei tähenda, et sellised rongid rikuksid tingimata Euroopa Liidu kehtestatud keelde.
Juunis sanktsioonide rikkumise kahtlusega läbi otsitud suur punkerdamisfirma NT Bunkering AS peatab äritegevuse, sest piirangud Venemaa ja Valgevenega äri tegemisel on muutnud juhi sõnul töö võimatuks.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.