Eesti sadamaid külastas 2024. aasta esimeses kvartalis vähem laevu kui mullu samal ajal. Eestisse saabus kokku 2168 reisi- ja kaubalaeva ning siit lahkus 2151 laeva, mis on vastavalt 4% ja 5% vähem kui 2023. aasta esimeses kvartalis. Kaubamaht sadamates vähenes 10%.
- Tallinna Sadama Muuga sadam. Foto: Liis Treimann
Statistikaameti energia, transpordi, IT ja majutusstatistika tiimijuht Piret Pukk sõnas, et reisiliiklus sadamate kaudu võrreldes eelmise aasta esimese kvartaliga veidi kasvas. „Välismaalt saabus Eesti sadamatesse 6% rohkem sõitjaid (740 600) ja välismaale läks 3% rohkem sõitjaid (742 300). Peamiselt käidi Soome ja Eesti vahet (92%), Rootsist saabus või sinna läks 8% sõitjatest,“ täpsustas Pukk.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta esimeses kvartalis läbis Tallinna Sadama sadamaid 3,4 miljonit tonni kaupa ja 1,5 miljonit reisijat, selgub börsiteatest.
Statistikaameti andmetel kasvas 2023. aastal sõitjate arv rahvusvahelistel merevedudel 12% ning peamistel riigisisestel regulaarsetel merelaevaliinidel 5%. Sadamate kaubamaht vähenes 2022. aastaga võrreldes ligi kolmandiku.
Statistikaameti andmetel vähenes 2023. aastal kaubaveo maht sadamates 31%. Eesti sadamate kaudu veeti kokku 23 miljonit tonni veoseid, mis on 10 miljonit tonni vähem kui aasta varem. Eesti raudteedel veeti mullu kokku 10,1 miljonit tonni veoseid, mis on 43% vähem kui 2022. aastal.
Kaubamahu langus pidurdus ja õhus on märke, et eksport võiks hakata aasta keskel või teisel poolel kasvama, rääkis Tallinna Sadama juht Valdo Kalm Äripäeva raadios.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.