Neste jätkab elektriautode laadimisvõrgu laiendamist. 2024. aastal on ettevõttel plaanis avada Eestis kaks uut suure võimsusega elektriautode laadimisjaama ning 2026. aasta lõpuks omab Neste Baltikumis juba 30 laadimisjaama.
Märkimisväärse investeeringu tegemiseks sai Neste EL-ilt 1,9 miljonit eurot.
Foto: Neste
„Liikluse elektrifitseerimine on tugev trend. Maailmas on iga viies müüdud uus auto elektriauto. Meil uueneb autopark suhteliselt aeglaselt ja sõidukite keskmine vanus on üle 13 aasta. Seega on veel mõnda aega sisepõlemismootoriga autosid teedel rohkem kui elektriautosid. Samas oleme näinud 2024. aastal elektriautode ja hübriidide müügi kasvu uute autode turul, lisaks kasvab ka kasutatud elektriautode import,“ ütleb Neste Eesti äriklientide müügijuht Martin Õunap.
Elektriauto soetamise ideed pooldavad kõige enam Jõgevamaa, Tartumaa ja Viljandimaa elanikud, enim kogemusi elektriautodega on aga saarlastel, selgus Mercedes-Benzi müügi- ja teenindusettevõte Veho tellimusel Norstati tehtud uuringust.
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Elektriauto akutehnoloogia kallis remondi ja asenduskulu teeb nende kindlustusmakse tavaautodest kulukamaks ning krõbe kaskokindlustuse maksumus tabab autoostjaid pahatihti ootamatult.
Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.