Neste jätkab elektriautode laadimisvõrgu laiendamist. 2024. aastal on ettevõttel plaanis avada Eestis kaks uut suure võimsusega elektriautode laadimisjaama ning 2026. aasta lõpuks omab Neste Baltikumis juba 30 laadimisjaama.

- Märkimisväärse investeeringu tegemiseks sai Neste EL-ilt 1,9 miljonit eurot. Foto: Neste
„Liikluse elektrifitseerimine on tugev trend. Maailmas on iga viies müüdud uus auto elektriauto. Meil uueneb autopark suhteliselt aeglaselt ja sõidukite keskmine vanus on üle 13 aasta. Seega on veel mõnda aega sisepõlemismootoriga autosid teedel rohkem kui elektriautosid. Samas oleme näinud 2024. aastal elektriautode ja hübriidide müügi kasvu uute autode turul, lisaks kasvab ka kasutatud elektriautode import,“ ütleb Neste Eesti äriklientide müügijuht Martin Õunap.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Elektriauto soetamise ideed pooldavad kõige enam Jõgevamaa, Tartumaa ja Viljandimaa elanikud, enim kogemusi elektriautodega on aga saarlastel, selgus Mercedes-Benzi müügi- ja teenindusettevõte Veho tellimusel Norstati tehtud uuringust.
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Elektriauto akutehnoloogia kallis remondi ja asenduskulu teeb nende kindlustusmakse tavaautodest kulukamaks ning krõbe kaskokindlustuse maksumus tabab autoostjaid pahatihti ootamatult.
Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.