Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Euroopa kaubandussõjast Hiina autotootjatega kaotaksid tarbijad, usub Peeter Koppel. Fotol on GWM Ora, mille müük hakkas hiljuti ka Eestis pihta.
Foto: Imago Images/Scanpix
“Piisavalt palju inimesi omab juba kogemust ja see kogemus ei pruugi olla alati kõige parem. Mina olen kuskil 15 elektriautoga sõitnud ja mul on olnud igasugu kogemusi. Eriti just laadimisega, eriti just sellega, et milline see on distants, mida ma tegelikult läbida suudan,” rääkis Koppel Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Riigi tegevusvarude eest vastutav AS Eesti Varude Keskus kaardistas Eesti elanike suhtumist sõidukites kasutavatesse keskkonnasõbralikesse transpordikütustesse (rohediisel ja bioetanool).
Automüügiplatvormi Autobahn.Tech arendav Eesti idufirma sai Amazon AWS Partner Networki valideeritud liikme sertifikaadi, mis suurendab väljavaateid koostööks Amazoni partneriteks olevate suurte autotootjate ja -müüjatega.
Kliimaministeerium avalikustatud kliimakindla majanduse seaduses pannakse rõhk puhta energiatootmise kasvule, looduse hoidmisele ning uute tööstuste rajamisele. Transpordi osas jääb eelnõu pigem ümmarguseks.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.