Eesti, Läti ja Leedu numbrimarkidega veokeid võib ringi reisides kohata pea kõigis Euroopa riikides, alustades kaugest Portugalist kuni Põhjamaadeni välja. Baltimaadest pärit vedajatele annab Euroopa Liidu ühtne majandusruum mitmeid eeliseid, ent teisalt tuleb silmitsi seista ka erinevate takistustega, olgu selleks kasvõi teemaksud. Viimased võivad olla riigiti üksjagu erinevad, sõltudes nii seadusloomest kui ka tehnoloogiast.

- DKV Mobility juht Balti riikides Artūras Michejenko. Foto: DKV Mobility
Kommertstranspordile kehtivad teemaksud paljudes Euroopa Liidu riikides. Mitmetes tuleb maksta tunnelite läbimise või sildade ületamise eest ja kiirteed ei pruugi olla tasulised mitte ainult veokite, vaid ka sõiduautode jaoks. Lisaks on kinnistumas läbitud vahemaa eest tasumise põhimõte, toob Euroopa juhtiva maanteeteenindusplatvormi DKV Mobility juht Balti riikides Artūras Michejenko välja. “Selle on juurutanud lisaks Saksamaale veel Prantsusmaa, Hispaania, Itaalia, Belgia ning Poola,” lisab ta.
Seotud lood
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.