Elektriautode laadimispunkt Tallinnas Kadaka teel.
Foto: Neste
„Hetkel asub ainus taastuvenergiaga kiirlaadimisjaam Tallinnas Neste Kadaka tee tanklas, aga juba lähitulevikus lisandub laadijaid ka teistesse Eesti piirkondadesse. Taastuvelektriga kiirlaadimise turule toomine on Neste järjekordne samm, millega toetame üleminekut puhtamale transpordile,“ ütleb Neste Eesti turundusjuht Risto Sülluste.
Parkimis- ja autopesuteenuseid osutava tehnoloogiaettevõtte Snabb (endine Barking), laienes Leedus elektriautode laadimise turule ning avas Snabbi kasutajatele 300 uut laadijat 70 asukohas üle riigi. Uus ärisuund avati koostöös Eesti elektriauto laadijate platvormi Plugfree ja Leedu laadijate võrgustiku Inbalance Gridiga.
Investeerimisettevõte Eesti Talleks ja kodumaine energiakontsern Alexela ühendasid jõud, et muuta elektriautode laadimisteenus kontorihoonetes kättesaadavamaks.
Alexela asub Eesti laadimistaristu arengut kiirendama 400-kilovatiste superlaadijate paigaldamisega, mis sobivad elektrikaubikute ja -veokite laadimiseks. Sellise võimsusega elektriautode laadijate laadimiskiirust on võimalik võrrelda vedelkütuste tankimisajaga.
Ehkki ELi ametnike ambitsioonikate eesmärkideni keelustada aastast 2035 uute fossiilkütustel töötavate autode müük on aega veel tosin aastat, on carVerticali autoekspert Matas Buzelise hinnangul elektriautodele üleminekul mitmeid probleeme, millele ametiasutused ei näi tähelepanu pööravat.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.