Navalnõi fondi uurimine: Eesti logistikaettevõtted töötavad Putini heaks
Keset verist sõda ei tee Eesti ettevõtted Venemaaga mitte lihtsalt koostööd, mõned töötavad otse agressorriigi presidendi enda heaks, aidates remontida tema superjahti, selgitas välja Aleksei Navalnõi Korruptsioonivastane Fond ehk FBK.
Jaht Graceful Kieli kanalil pärast ümberehitust Blohm ja Vossi laevatehases Hamburgis. 82meetrine jaht kuulub arvatavasti Venemaa presidendile Vladimir Putinile ja lahkus 7. veebruaril 2022 kiiruga Hamburgist Venemaale.
Foto: Scanpix
Vähemalt kaks veondus- ja laondussektoris tegutsevat Eesti firmat, mille peamisteks tegevusaladeks on märgitud merevedude agenteeerimine, figureerivad Navalnõi meeskonna uues uurimises Venemaa presidendi Vladimir Putini jahi Graceful kohta, kirjutab Delovõje Vedomosti.
Juunis sanktsioonide rikkumise kahtlusega läbi otsitud suur punkerdamisfirma NT Bunkering AS peatab äritegevuse, sest piirangud Venemaa ja Valgevenega äri tegemisel on muutnud juhi sõnul töö võimatuks.
„Vaat see on saladus,“ ütleb inimene, kes müüb Eestist saadud kaupa Venemaa veebipoes. Ta ei ole nõus vastama, kuidas kaup praegu Eestist üle piiri jõuab.
1. juunil kaotasid kehtivuse kõik senised Venemaa ja Valgevene sõidukite rohelised kaardid Eestis ja teistes Euroopa Majanduspiirkonna riikides. Alates juunist peab neile sõidukitele Eestis liiklemiseks tegema piirikindlustuse või tuleb sõiduk registreerida Eesti liiklusregistrisse ja teha tavaline liikluskindlustus.
Euroopa sadamate vahet tüürivad Hansa Shippingu laevad jõuavad sageli ka Venemaale, ettevõtte juhi kinnitusel on nende alustel veetava kauba omanikuks valdavalt Euroopa Liidu firmad.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.