Euroopa Parlament hoiatab Hiina invasiooni eest logistikasektoris
Euroopa Parlament võttis 1. juuni täiskogul vastu välissekkumist ja desinformatsiooni käsitleva erikomisjoni raporti, mille ühe osana hoiatatakse liikmesriike Hiina praktikast osta osalusi strateegilistes taristuobjektides, nagu näiteks sadamates.
Kreeka suurim sadam Piraeus, mida kontrollib Hiina Cosco.
Foto: Piraeus Port
Euroopa Parlament rõhutab raportis majandusliku sõltuvuse, spionaaži ja sabotaaži ohtu, mis kaasneb ELi elutähtsa taristu sattumisega välisettevõtete kontrolli alla. Näiteks on Hiina laevandusettevõtjad omandanud enamus- või märkimisväärse osaluse rohkem kui 20 Euroopa sadamas.
Läbirääkimised pankrotistunud Frankfurt-Hahni lennujaama müügiks on jõudnud lõppjärku. Selle kavatseb osta ettevõte nimega NR Holding, mille omanikuks on Putini lähikonda kuuluv Vene oligarh Viktor Haritonin.
Rahvusvaheline logistikaettevõte Venipak ostis terves Euroopas tegutseva e-kaubanduse hulgimüüja Strengholt Entertainment BV. Ligi 50 miljoni eurose käibega Hollandi ettevõte partnerid on Universal Music, Lego, L’Oreal, Disney, Mattel ja paljud teised.
Hiina elektriautod on teinud väga tugeva kvaliteedihüppe, mistõttu võib neid rohkem Euroopasse ja Eestisse jõuda, rääkis Äripäeva raadios autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu tegevjuht Meelis Telliskivi.
Läti riiklik postifirma on jätkanud pakiäri agressorriigi Venemaa ja tema liitlase Valgevenega. Ettevõtte tegevjuhi sõnul ei tee aga Latvijas Pasts mitte midagi ebaseaduslikku ja kui keegi nende peale viltu vaatab, tuleks sama pilguga vaadata Eesti Posti.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.