Maersk tellis veel kuus uut rohekütusel sõitvat konteinerlaeva
A.P. Moller – Maersk tellis oma laevastikku juurde veel kuus suurt ookeanilaeva, mis saavad lisaks tavakütusele sõita ka metanoolil, ehk kõige reaalsemal alternatiivkütusel senisele fossiilsele diislikütusele või maagaasile.
Tellitud laevad töötavad kahekütuseliste mootoritega, mis on võimelised sõitma nii rohelisel kütusel metanoolil kui ka tavalisel laevakütusel. Laevad ehitab Hyundai Heavy Industries (HHI) ja igaühe mahutavus on ligikaudu 17 000 TEU-d.
HHLA TK Estonia Muuga konteinerterminalis alustasid tööd võimsad kraanad, mis hakkavad teenindama Läänemere suurimaid kaubalaevu ja võimaldavad senist kaubavahetuse mahtu mitmekordistada.
Venemaa transpordiminister Vitali Saveljev ütles visiidil Astrahani piirkonda, et Venemaale kehtestatud sanktsioonid on peaaegu ära lõhkunud kogu riigi logistikasüsteemi ning olukorra lahendamiseks tuleb leida uusi transpordikoridore.
Taani laevanduskontsern Maersk viis sel nädalal Venemaal läbi viimase lastioperatsiooni ning on valmis lõplikult sealselt turult lahkuma. Korstnasse tuli kirjutada ligi 700 miljonit eurot kahju ja jätta hüvasti 20 000 Venemaale lõksu jäänud konteineriga.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.