Kütusemüük langeb maapiirkondades kaks korda kiiremini kui Harjumaal
Maksu- ja tolliameti juunikuu mootorikütuste müügi koondandmed näitavad kütusetarbimise langustrendi jätkumist – eriti väljaspool Tallinna ja Harjumaad, kus langus oli kaks korda väiksem, kui ülejäänud Eestis.
Mootoribensiini müük vähenes eelmise aastaga võrreldes 10%.
Foto: Liis Treimann
Mootoribensiini jaemüük on võrreldes eelmise aastaga vähenenud 10%. Esmakordselt kahanes ka diislikütuse müük, mille müügimahud olid 3% väiksemad kui 2021. aastal. Kütusesektori esindusorganisatsioon Eesti Õliühing märgib, et tuntavam on müügimahtude langus väljaspool Tallinna ja Harjumaad, kus langus oli kaks korda väiksem, kui ülejäänud Eestis.
Pikalt kiratsenud Eesti maanteekaubavedajad tegid konkurentsivõimelise aktsiisipoliitika toel eelmisel aastal rekordilise tulemuse – sektori väliskaubandustulu oli 2021. aastal 265 miljonit eurot, mida oli rohkem, kui varasema 7 aasta eksporditulu kokku. Naaberriikide muutunud kütusepoliitika tõttu kardab sektor, et sarnaseid tulemusi lähiaastatel ei suudeta korrata.
Kauba- ja reisijatevedajaid ühendavad organisatsioonid, ettevõtted ning kütusesektori esindajad esitasid riigiasutustele ühispöördumise, milles paluvad kiirelt kallinenud diislikütuse taustal vähendada kütuseaktsiisi.
Rahvusvaheline maanteetranspordi ühing IRU kutsub valitsusi üles võtma vastu kiireloomulisi meetmeid kütusehindade tõusu vastu, sealhulgas kärpima kütuseaktsiisi, et vältida laiemat majanduskriisi. Eesti riigikogus hakatakse arutama vaid bensiiniaktsiisi alandamist, rahandusminister pigem ei alandaks aga ühtegi aktsiisi.
Eesti Õliühingu tegevjuhi Mart Raamatu sõnul on Venemaa sissetung Ukrainasse ja nädalavahetusel kokku lepitud sanktsioonid agressorriigile tekitanud maailma naftaturgudel korraliku tormi, mis viis üles nii toornafta kui ka lõpptoodete turuhinnad.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.