Vähemasti USA põhjal võib öelda, et elektrikaubikute tähetund on saabunud ning selleks on vähemalt kaks põhjust - üha enam ameeriklasi on harjunud sellega, et kaup neile koju kätte toimetatakse, samal ajal püüavad ettevõtted vähendada oma süsinikujalajälge.
Riigil puudub rohepöörde nõudmiseks strateegia – elektrihinnad tõstsid särtsutoitel kaubiku sõidukilomeetri hinna diiselkaubiku tasemele, kuid oma territooriumile päikesepaneelide lisamist ei luba riigi asjaajamine samuti teoks teha, nendib kullerettevõtte DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss.
Kuigi sõiduautode maailmas käib rohepööre täiel kiirusel ning elektri-, gaasi- või hübriidauto omamine pole juba ammu enam mingi imeasi, rügab tarbesõidukite maailmas jätkuvalt tööd teha vana hea diiselmootor ja seda tõenäoliselt veel hulk aastaid.
Ilma suurema üllatuseta tekib logistikasektori keskkonnajalajälg ligikaudu 80% ulatuses transpordist. Omniva juhatuse liige Kristi Unt annab ülevaate logistika- ja postivaldkonna keskkonnasäästu potentsiaalist ning ökoloogilise jalajälje vähendamisest tehnoloogia abil.
Kuller- ja logistikaettevõte DPD võttis selle aasta alguses esimese kullerettevõttena Eestis kasutusse täiselektrilised kaubikud. Nüüd täiendab ettevõte oma sõidukiparki veel kuue täiselektrilise sõidukiga, millest kaks hakkavad kaupu vedama Tartus ja üks Viljandis.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.